Oskarżacie wydawców o brak kreatywności w grach? To przestańcie, bo wina w takim samym, albo i większym stopniu leży po stronie producentów - uważa twórca gier z serii God of War, David Jaffe.
Oskarżacie wydawców o brak kreatywności w grach? To przestańcie, bo wina w takim samym, albo i większym stopniu leży po stronie producentów - uważa twórca gier z serii God of War, David Jaffe.
- Jeśli studio nie jest wystarczająco dobre, by wymagać lepszych umów, i nie jest wystarczająco sprytne, by zdobyć inne środki finansowania niż poprzez wydawcę, to dostaje to, na co zasługuje. To jest biznes. Chcesz być traktowany lepiej? Wynegocjuj umowę, która ci to zagwarantuje. Nie jesteś w stanie sobie takowego wywalczyć? To wzmocnij swój zespół do tego stopnia, aż będziesz mógł wymagać w realnym świecie tyle, ile jesteś wart w swojej głowie - radzi.
- Jako człowiek, który pracował zarówno dla wydawców, jak i dla producentów, mogę powiedzieć, że w co najmniej połowie przypadków producenci nie są wystarczająco uzdolnieni, by zrobić świetną grę, którą mają opracowaną w głowie. Kreatywna wolność, jaką obdarza ich wydawca, nie ma tu nic do rzeczy - dodaje.