Ubisoft wierzy w funkcjonalność tabletu jako dodatku do konsol i w to, że obie platformy będą wkrótce na podobnym poziomie grafiki

Robert Sawicki
2013/07/04 00:23

Jest też nieco o podejściu do Wii U, przyszłości tabletów i wizji Ubisoftu w kwestii gier wspomaganych urządzeniami mobilnymi.

Ubisoft wierzy w funkcjonalność tabletu jako dodatku do konsol i w to, że obie platformy będą wkrótce na podobnym poziomie grafiki

W wywiadzie udzielonym GamesIndustry International, najpierw Yves Guillemot (szef Ubisoftu) i Nicolas Rioux (szef oddziału Ubisoft w Quebec) wypowiedzieli się na temat ich wizji tabletu jako sprzętu do grania. I muszę powiedzieć, że całość ma więcej sensu niż się z początku spodziewałem.

"Wierzę, że to przyszłość Osoby, które nie wiedzą jak korzystać z kontrolera lub go po prostu nie lubią, mogą korzystać z ekranu dotykowego. To pierwsza fajna sprawa", stwierdził Guillemot. Dziwi mnie, że do tej pory tablety na E3 pokazywano bardziej pod kątem dodatkowej, wspaniałej funkcjonalności, a nie właśnie narzędzia dla kogoś z rodziny, kto grać nie umie, a chętnie by spróbował. Oczywiście, to nie wszystko, o czym ludzie z E3 zapomnieli powiedzieć, by skutecznie zachęcić nas do rozwiązania.

"Drugą sprawą jest fakt, że mogę grać gdziekolwiek jestem, kiedy moi znajomi siedzą w swoich domach. Kiedy jestem na lotnisku, to zakładając, że mam dobre połączenie, mogę włączyć swojego iPada i zagrać ze znajomymi. Myślę, że tego typu rozwiązaniami otworzymy nowe drzwi w przemyśle, co wpłynie też na zróżnicowanie rozgrywki", dodał szef Ubisoftu.

Do pracy nad aplikacjami na urządzenia mobilne Ubisoft oddelegowało oddzielne studio, a dokładniej Ubisoft Quebec, zarządzne przez Nicolasa Riouxa. Odpowiednie oprogramowanie zostanie stworzone na potrzeby Watch Dogs, The Division i czwartej odsłony Assassin's Creed. "Mieliśmy tę wizję od trzech lat (...) Jesli chcesz osiągnąć sukces pracując przy czymś takim, musisz pracować nad tym już od wczesnej fazy produkcji gry", powiedział Rioux. Zwrócił też uwagę na fakt, że niezależnie od tego jak będziemy grać w gry od Ubisoftu, to zawsze będziemy mieć możliwie najlepsze i kompletne doświadczenia płynące z rozgrywki.

GramTV przedstawia:

Co najzabawniejsze, choć to Wii U zaczęło cały trend, to Ubisoft chce w tej chwili skoncentrować się na platformach kolejnej generacji, zostawiając głodną gier platformę Nintendo na później. A skoro przy przyszłości już jesteśmy - Rioux wierzy również, że za trzy-cztery lata doczekamy się czasów, w których developerzy będą mogli uruchomić mniej więcej ten sam engine zarówno na tabletach, jak i konsolach nowej generacji. Przyszłość, Panie i Panowie.

"Nowa generacja udowadnia, że idziemy we właściwym kierunku. Do każdej gry, którą wydamy przez następne dwa lata, dołączona będzie funkcjonalność dla tabletu (...) by zapewnić kompletne doświadczenia płynące z gry".

O ile do funkcjonalności tabletu czuję się znacznie bardziej przekonany niż po miernych prezentacjach z E3, o tyle nie byłbym już tak bardzo optymistyczny względem możliwości technicznych tabletu. Nie zrozumcie mnie źle - czas, w którym ten sam silnik graficzny będzie można odpalić na konsolach nowej generacji i urządzeniach przenośnych nadejdzie być może szybciej, niż spodziewają się tego ludzie z Ubisoftu. Problem w tym, że praca z potężnymi engine'ami w większości przypadków nie będzie prawdopodobnie wykraczać poza aplikacje wspomagające pełne gry z dużych konsol, a wszystko ze względu na wysokość kosztów. Oznacza to tyle, że tablety same-sobą prędko domowych konsol zastąpić nie powinny.

Miło, że sprawa rozwija się ponad coś więcej, niż pomysły typu SmartGlass. Nie jestem fanem wpuszczania casualowców do mieszkania, ale rozwój sprawy będę obserwował z odpowiednią uwagą.

Komentarze
10
fenr1r
Gramowicz
05/07/2013 11:34

Dnia 04.07.2013 o 10:42, Jbl napisał:

To jest dla mnie kluczowa sprawa jeśli chodzi o tablety. Osoby które nie umieją grać oraz często nie chcą poświęcać czasu na naukę gry, będą mogły pomagać nam w grze. Czyli tzn. casual będzie mógł pograć z nami na tablecie gdzie ma 6 ikonek do wciśnięcia przez 30 minut a potem może oddać się szydełkowaniu/pieczeniu ciastek/konstrukcji reaktora atomwego. To jest fajne. Z czasem mogą co najwyżej bardziej rozbudować interfejs na tablecie.

Świetnie, tylko co mnie jako gracza PC to obchodzi? Jakie ja mam z tego korzyści, że jakiś każual siedząc na kiblu powciska sobie ikonki na tablecie? Szczerze mówiąc nie chciałbym mieć z czymś takim do czynienia.

fenr1r
Gramowicz
05/07/2013 11:31
Dnia 04.07.2013 o 10:32, pawbuk napisał:

Mój 10 celowy ekran tabletowy ma wyższą rozdzielczość niż 90% monitorów i telewizorów. No i trzymam go kilkanaście centymetrów przed oczami, przez co wydaje się większy niż 60 calowa plazma w salonie :D

Jasne, powiedz jakie materiały w wysokiej rozdzielczości odtwarzasz na tym swoim ekranie 10" ekraniku? Wyścig rozdzielczości w urządzeniach mobilnych (tablety, smartphony) to w znacznej mierze zwykłą ściema. To trochę jakby wydać 100 tys. na TV 4k i odtwarzać filmy w HD Ready.

Dnia 04.07.2013 o 10:32, pawbuk napisał:

Nie twierdzę, że to jest tania zabawka, bo mój iPad kosztował tyle, co notebook z niskonapięciowym i5 i GTX640M.

Bardzo słusznie bo iPad jest bardzo drogą zabawką, do tego z zamkniętym systemem. Już lepiej mieć Androida albo Win8.

Dnia 04.07.2013 o 10:32, pawbuk napisał:

Tablety z W8 są jeszcze droższe.

Chodzi o Win8? Można mieć ASUSa na Atomie z windowsem za ok 1600 zł.

Dnia 04.07.2013 o 10:32, pawbuk napisał:

Ale patrząc tylko pod kątem wydajności, to urządzenia mobilne zbliżają się w szybkim tempie do laptopów. A dobrze wiadomo, że na laptopach spokojnie da się pograć. Nadal problemem jest pobór prądu i to jest główne ograniczenie wydajności.

Nie tylko pobór prądu, ale również związane z tym generowanie ciepła oraz mały rozmiary samego urządzenia. Laptopy potrafią się grzać bardzo mocno,tylko tutaj rozwiązaniem jest podkładka chłodzącą. Tablety trzyma się głównie w dłoniach i odpowiednie chłodzenie jest bardzo poważnym problemem. Co do miniaturyzacji, sama karta graficzna w desktopach bywa większa od tabletów i potrzebuje mnóstwa energii. To jest technologiczna przepaść.

Dnia 04.07.2013 o 10:32, pawbuk napisał:

Jeśli chodzo gry mobilne, to na tabletach coraz więcej jest konwersji z pecetów - KotOR, BG, Colin. Jeśli okaże się, że to się opłaca, to będzie ich jeszcze więcej.

Super, tablety robią to co komputery robiły 10-15 lat temu.

Dnia 04.07.2013 o 10:32, pawbuk napisał:

Już teraz taki Real Racing 3 nie tylko dobrze wygląda, ale i świetnie się w nim jeździ samochodami - sterowanie jest naprawdę bardzo precyzyjne, kiedy tablet działa jak kierownica :)

Rozumiem, że to działa jak bezprzewodowa kierownica do xboxa, tylko ekran obraca z całym urządzeniem? Nie dziękuję, już lepiej grać na padzie.

Dnia 04.07.2013 o 10:32, pawbuk napisał:

Ekran dotykowy jest rzeczywiście dość mało precyzyjny, ale już teraz można kupić dodatkowe, fizyczne klawisze, czy analogi, które się podczepia do ekranu :)

Można, powstają też konsole obsługujące gry na androida, bo dotykowy interface jest beznadziejny. Nie zmienia to faktu, że ludzie na tabletach będą grać głównie w gry typu angry birds.

Usunięty
Usunięty
04/07/2013 14:39

Możliwe ale tylko na podobnym, nigdy nie osiągną czegoś takiego jak stacjonarne platformy PC czy konsole, a już tym bardziej nie przebiją PC które się rozwijają praktycznie z dnia na dzień, i nie jest to fanboystwo tylko prawda. Chyba że tak przyspieszą z rozwojem że uda im się jakoś doczłapać do poziomu gier na stacjonarne platformy.




Trwa Wczytywanie