Na świecie zostało około 25 studiów robiących konsolowe gry segmentu AAA

Piotr Bajda
2013/07/05 10:39

Siedem lat temu było ich aż 125. Co najciekawsze, liczba zatrudnionych w nich osób jest w zasadzie taka sama. Taką teorię na temat stanu branży ma Richard Hilleman. Zna tez powody zmian.

Na świecie zostało około 25 studiów robiących konsolowe gry segmentu AAA

We wrześniu w Londynie odbędzie się spotkanie twórców gier DICE Europe 2013 (zbieżność nazwy z tym studiem przypadkowa). Richard Hilleman, CCO Electronic Arts przygotował na tę okazję raport. Czytamy w nim:

Dziś tworzy się mniej gier AAA niż na tym etapie poprzedniej generacji. Moje obliczenia mówią, ze siedem-osiem lat temu mieliśmy w branży około 125 zespołów pracujących nad - jak je nazywam - konsolowymi grami AAA.

Obecnie jest ich mniej niż 30, prawdopodobnie w okolicach 25. Interesujące, że gdy spojrzymy na ich skład, to liczby są takie same. 125 zamieniło się w 25. Te studia rozrosły się czterokrotnie.

GramTV przedstawia:

Skąd tak drastyczne przetasowania?

To wszystko zasługa przejścia na wysoką rozdzielczość. Patrząc na liczby, ta zmiana dotyczy w dużej mierze zawartości. Ewoluowaliśmy i koszta poszły w górę.

Liczba pracowników w studiach z taką wizją musiała pójść w górę. Nie przewiduję takiej zorientowanej na zawartość zmiany w następnej generacji. Byliśmy na niepokojącej mnie ścieżce, ale wygląda na to, że się ustabilizowała.

Komentarze
19
Vojtas
Gramowicz
09/07/2013 13:41
Dnia 09.07.2013 o 08:40, naczelnyk napisał:

Wszystkie gry segmentu AAA są na konsole.

Zależy co się rozumie przez AAA. Jeśli marketing, to mógłbym się z tym zgodzić. Jeśli chodzi o budżet i jakość wykonania, to już nie, bo PC ma też swoje gry na wyłączność.

naczelnyk
Gramowicz
09/07/2013 08:40

"konsolowe gry segmentu AAA"----Wszystkie gry segmentu AAA są na konsole.

Usunięty
Usunięty
08/07/2013 11:51

4*25 = 100, a nie 125. 5*25 = 125. CCO Electronic Arts ma coś problemy z prostymi działaniami matematycznymi.




Trwa Wczytywanie