Halo byłoby lepsze, gdyby powstało dzisiaj

Piotr Bajda
2013/07/08 09:41
2
0

Tak sądzi czołowy twórca gry i współzałożyciel Bungie, Jason Jones.

Halo byłoby lepsze, gdyby powstało dzisiaj

Nie jestem do końca pewien jak bardzo by się różniło. Myślę, ze byłoby lepsze. Pewne rzeczy zrobilibyśmy inaczej. Wiedząc to co wiem teraz, zmieniłbym parę rzeczy. - mówi Jones.

Co na przykład?

Zmieniłbym pistolet.

Fani serii podnieśli pistolet z pierwszego Halo do rangi legendy. Zbyt mocna pukawka była, według jednej ze spiskowych teorii, decyzją Jonesa, który chciał mieć przewagę nad innymi graczami. To bzdura. Jones rzeczywiście miał udział w zmianach na ostatnią chwilę, ale nie kierował nim egoizm.

Pod koniec produkcji gry był moment, gdy już w zasadzie kończyliśmy. Balans pistoletu nie był jeszcze taki, jakbyśmy chcieli. Zarówno w trybach multi jak i w grze solo.

GramTV przedstawia:

Nie chcieliśmy zmieniać już danych. Gra była już w zasadzie dopięta i najmniejsza zmiana oznaczała przetworzenie gigabajtów danych. Mogliśmy jednak grzebać w kodzie, więc gdy mapa była załadowana zmieniłem w nim jedną cyfrę dla pistoletu.

Nie było to zatem działanie na swoją korzyść, ale Jones i tak jest gotowy zebrać za pistolet cięgi.

Pistolet to moja sprawka. Biorę na siebie winę za wszystko, co było nie tak w Halo.

Po rozstaniu z Master Chiefem Bungie pracuje nad pierwszą nową marką od grubo ponad dekady - Destiny.

Komentarze
2
Usunięty
Usunięty
08/07/2013 13:21

@upNie zgadzam się. ODST było świetne, Reach też było niezłe chociaż za krótkie. To były gry w trochę bardziej ponurym klimacie niż poprzednie Halo. IMO Halo 2 było najsłabszą częścią. Ale tak czy siak to każda część Halo wypada nieźle na tle dowolnego dzisiejszego FPSa. A niektóre nawet zostawiają je daleko w tyle. Ta gra ma po prostu w sobie to COŚ.Co do Bungie to dobrze że skończyli z Halo bo imo każda firma która albo z braku inwencji albo z parcia na kase, zamyka się z jedna serią i ciagnie ją w nieskończonosc to moim zdaniem porażka. Porazka bo zabija to grę i świadczy tylko o ograniczoności jej twórców. Dlatego na wszystkie gry robione przez jedno studio z numerkiem większym niż 3 patrzę podejzliwię. No chyba że te czesci są rozłożone na przestrzeni wielu lat a nie gra co 1-2 lata... przykładów nie musze podawać chyba... pełno takich gier.

Usunięty
Usunięty
08/07/2013 12:40

O nostalgiczne Bungie. Dla mnie dobrze się stało że Microsoft im "podziękował" ,bo to nie ta sama firma co za czasów Halo jedynki i dwójki.Stracili formę ,przy Halo 3 ,Odst i Reach które były najgorszymi częściami Halo .