Sprzedaż gier na Ouya "znacznie lepsza niż oczekiwano"

Małgorzata Trzyna
2013/07/26 17:21
6
0

Zarabianie na Ouya idzie dużo lepiej niż oczekiwaliśmy – powiedziała szefowa projektu, Julie Uhrman. – Potrzeba czasu, by zbudować coś, na co tradycyjne konsole miały dziesięciolecia. Uważam, że jeszcze za wcześnie wyrokować, jak ogółem poradzi sobie ta platforma.

Sprzedaż gier na Ouya

Na Ouya, jak dotąd, nie ukazał się hit, który przyniósłby zyski sięgające milionów dolarów. Na razie największy sukces odnotował Matt Thorson, twórca TowerFall, który zarobił 21 000 dolarów. Inny tytuł – Hidden in Plain Sight – znalazł 1900 nabywców, a jego twórca zyskał ponad 4 tysiące dolarów. Można to uznać za sukces, ale wielu developerów twierdzi, że zarobiło mniej niż tysiąc. Uhrman jest jednak dobrej myśli i podkreśla, że konsola istnieje na rynku dopiero od miesiąca.

- Jeśli ktoś mówi, że nie da się zarobić na Ouya, to mnie obraża. Jestem pewna, że twórcy TowerFall i Hidden in Plain Sight też mogą poczuć się urażeni. Konsola zadebiutowała miesiąc temu, a twórcy mieli dostęp do sprzętu przez 6 miesięcy. Jak na razie jesteśmy zadowoleni z wyników, tak samo jak developerzy i gracze.

GramTV przedstawia:

W ciągu ostatniego miesiąca 27 procent użytkowników Ouya zdecydowało się na zakup gry – jest to dość duży odsetek jak na konsolę opierającą się na modelu free-to-play. Odnotowano także, że w przypadku 13 spośród 20 najlepszych gier na Ouya 8 procent graczy ulepszyło je do płatnej wersji. Może wydawać się, że to niewiele, ale jak na konsolę istniejącą na rynku od miesiąca jest to dobry wynik.

- Myślę, że jest sporo osób, które tworzą gry społecznościowe albo na urządzenia mobilne i zabiliby, byle mieć te 8 procent w przypadku platformy liczącej sobie zaledwie 30 dni – powiedziała Uhrman. – Wyniki będą coraz lepsze w miarę, jak coraz więcej graczy będzie kupowało konsole, co przyciągnie większą liczbę twórców. Wierzę, że pod koniec roku niektórzy będą mogli pochwalić się, że zarobili ponad milion dolarów na Ouya.

Komentarze
6
Usunięty
Usunięty
27/07/2013 09:20

Heh, ze tez sa ludzie, ktorzy chca grac na tym czyms ;)

v1d4r
Gramowicz
27/07/2013 08:31
Dnia 26.07.2013 o 18:48, elmartin napisał:

Jakoś nie chce mi się wierzyć w te miliony pod koniec roku. Taka produkcja, musiałaby się sprzedać o jakieś 4800% lepiej niż najlepiej zarabiająca produkcja obecnie.

Jakieś dowody na twoje obliczenia ?>Z ciekawości mogli podać, jakiej sprzedaży oczekiwali, skoro sprzedaż 1400-1900 sztuk jest "znacznie lepsza niż >oczekiwano".Myślę że nie oczekiwali za dużo bo od razu wiadomo było że będą problemy z Preorderami(chodzi o wysyłkę konsol).Ciekaw jestem ich sklepu jakie sa warunki wystawiania gier.A tak od siebie ogólnie to ta konsola ma jedna zaletę w porównaniu z graniem na androidzie.Otóż programiści muszą zrobić grafikę tylko na 1 rozdzielczość, a reszta konsoli to tragedia.

elmartin
Gramowicz
26/07/2013 18:48

Jakoś nie chce mi się wierzyć w te miliony pod koniec roku.Taka produkcja, musiałaby się sprzedać o jakieś 4800% lepiej niż najlepiej zarabiająca produkcja obecnie.




Trwa Wczytywanie