Tearaway początkowo nie miało być platformówką

Małgorzata Trzyna
2013/08/22 14:00
0
0

Tearaway było projektowane wyłącznie z myślą o interakcji w świecie składającym się z papieru - powiedział dyrektor Media Molecule, Siobahn Reddy. Pomysł polegał na tym, że głównym bohaterem miał być palec gracza, przedostający się do gry przez tylny panel dotykowy PS Vita.

Tearaway początkowo nie miało być platformówką

- Na samym początku wypróbowywaliśmy różne rzeczy, dzięki którym Tearaway nie byłoby w pełni platformówką – powiedział Reddy podczas rozmowy z Polygonem. – To były rozmaite prototypy mające w jakiś sposób połączyć gracza siedzącego przy konsoli z bohaterem znajdującym się w grze.

- Zaimplementowane funkcje miały być częścią papierowego krajobrazu – wyjaśnił Rex Crowle, główny projektant Tearaway. – Na przykład: „Dlaczego używam tylnego panelu?” Dlatego, że mogę wetknąć tam palec, ponieważ to jest papier, który w tym miejscu jest cieńszy. Nie chcieliśmy, by gracz rysował pentagram na panelu, by odpalić cut-scenkę, w której eksploduje czyjaś głowa.

GramTV przedstawia:

Studio porzuciło pomysł, by to palec był głównym bohaterem, z różnych względów – nie tylko dlatego, że nie byłby to najwygodniejszy sposób sterowania, ale też dlatego, że w świecie gry potrzebny był ktoś, kto obserwowałby nasze poczynania i reagował na nie. Gra w naturalny sposób wyewoluowała i stała się platformówką, w której gracz może wetknąć swój palec do świata, rozwijać i zwijać kawałki papieru za pomocą panelu dotykowego, a jego twarz nagrywana przez kamerkę jest twarzą świecącego nad światem gry słońca. Podczas gamescomu 2013 pokazano jeden z poziomów gry, w którym główny bohater, Iota, skacze po skomplikowanych platformach i walczy z przeciwnikami, którzy stoją mu na drodze.

- Oczywiście, potrafimy tworzyć gry platformowe – powiedział Crowle. – Mieliśmy na czym bazować, projektując tę przygodę. Mamy świetnych projektantów umiejących wykreować scenerie, po których można biegać i skakać, a ponieważ nasz posłaniec zaczął stawać się coraz zwinniejszy, wiedzieliśmy, że możemy to lepiej wykorzystać.

Tearaway ukaże się w listopadzie wyłącznie na PS Vita.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!