Rozkład analogów w DualShock 4 efektem testów, a nie focha Sony i "tradycji"

Robert Sawicki
2013/09/20 10:00

Źródło informacji - Mark Cerny. Niestety ponownie, tylko w formie tekstowej.

Rozkład analogów w DualShock 4 efektem testów, a nie focha Sony i

Z kolei źródłem informacji o źródle Marka Cerny'ego stojącego za designem kontrolera do PlayStation 4 jest IGN, które przeprowadziło wywiad z projektantem z Sony. Obecne ustawienie analogów w Dualshock 4 ma być efektem nie upierania się przy "sprawdzonym, bo się sprzedawało" projekcie kontrolera, lecz testów.

"Stworzyliśmy i przetestowaliśmy idiotycznie ogromną liczbę kontrolerów, które potem dawaliśmy ludziom do ogrania. I tak powstał obecny kształt kontrolera. Okazało się, że analogi ustawione w jednej, poziomej osi sprawiają się znakomicie - to efekt naszych testów". I, co fajne, bo wpasowujące się w ideę, którą promował Cerny, kontroler był również tworzony w zgodzie z developerami.

GramTV przedstawia:

"Wysłaliśmy prototypy kontrolerów do większych producentów gier FPS - spojrzeliśmy na tytuły, które sprzedają się najlepiej i jeśli byli to ludzie, z którymi mogliśmy się dogadać, to rozpoczynaliśmy zalewanie ich kontrolerami. Pytaliśmy o sprawy takie jak krzywizna, opór spustów i ich ustawienie, dokładność, tego typu sprawy". I choć sam jestem całym sercem przy projekcie kontrolera do Xboksa 360, to powoli zaczynam się zastanawiać nad jego wygodą, skoro zarówno developerzy, jak i sami testerzy wybrali projekt, który przekształcił się w takiego DualShocka 4, jakiego znamy teraz.

Oczywiście, Microsoft wprowadził niemało poprawek i w swoim kontrolerze, stąd na dniach możemy się prawdopodobnie spodziewać kontrwiadomości, o której Was oczywiście poinformujemy.

Komentarze
14
Usunięty
Usunięty
20/09/2013 18:46

Już któryś temat widze w którym pojawiają się komentarze na temat długości palców u rąk.Zdaje mi się, że osoby marudzące po prostu nie miały pada xboxowego w dłoniach.Dokładnie taka sama odległość jest od podstawy kciuka do krzyżaka jak i do analoga!Różne odległości to miał np: pad do Dreamcasta.Jak miałem 13 lat i grałem na PSone to DualShock był super ale... ale nie mam już malutkich łapek i pad do xa leży w nich po prostu lepiej.Zresztą wsród moich znajomych, wychowanych na PlayStation chyba nie ma nikogo kto woli pada od PSa

Usunięty
Usunięty
20/09/2013 18:31

> Pad do Xboxa to jest jakiś beznadziejny pomysł. Żeby móc go wygodnie używać trzeba mieć> dłonie o różnych wielkościach, albo chociaż o róznych długościach palców. Szczególnie> jeśli chodzi o FPSy.>> Dobrze że Sony zostało przy tym ustawieniu analogów.To ty nie masz palców różnej długości ? ;)

Usunięty
Usunięty
20/09/2013 12:59

> Hahaha kontroler od Xboxa wygodniejszy :DHahahaha a miałeś już w ręku DS4?




Trwa Wczytywanie