Apelują o to twórcy gry dodając jednocześnie, że na każdej z platform starają się dać z siebie wszystko.
Apelują o to twórcy gry dodając jednocześnie, że na każdej z platform starają się dać z siebie wszystko.
- To przypomina mi czasy Battlefield 3. Mieliśmy ten sam problem zanim jeszcze weszły konsole nowej generacji, gdy stworzyliśmy grę wyglądającą naprawdę niesamowicie na PC - czym lepszy komp, tym lepiej ona wyglądała. Na konsolach także była bardzo ładna, ale nie wyglądała już tak dobrze jak na komputerach, przez co ludzie strasznie na nas narzekali. Mówiliśmy im, że muszą porównywać grę tylko względem innych produkcji, które ukazały się na tych samych platformach. Ludzie mówili na to "Ok, ale dlaczego BF3 nie wygląda tak dobrze na konsoli jak na PC? Nie troszczycie się o konsole?". A my tymczasem wyciskamy ze sprzętu co tylko się da i wiem, że to samo zrobimy tym razem. Staramy się dotrzeć do granic możliwości z wersją PC, z wersją Xbox One, z wersją PS4, ale także z wersjami na PlayStation 3 i Xbox 360 - tam także nasza gra wygląda świetnie, o wiele lepiej niż Battlefield 3 - tłumaczy Patrick Bach.
- Cały czas jednak widzimy wideo z porównaniami poszczególnych wersji, w których ktoś próbuje oceniać nas tylko i wyłącznie na tej podstawie, zamiast porównać Battlefield 4 do innych gier z tej samej platformy. Moglibyśmy znaleźć wyjście z tej sytuacji i ustawić poprzeczkę na poziomie Xbox 360 czy PS3 i wszystkie wersje wyglądałby identycznie, ale my nie działamy w ten sposób. Chcemy zrobić najlepsze co tylko się da z każdym sprzętem - dodaje Bach.
I trudno nie przyznać mu trochę racji. Wiele graficznych porównań skupia się właśnie na zestawieniu z sobą chociażby wersji z PS3 z wersją zrobioną na Xbox 360 czy PC, kiedy tak naprawdę nie zawsze ma to większy sens. Są to sprzęty o różnej architekturze, a jeśli posiadasz tylko jeden z nich - wiedza o tym, że dana produkcja wygląda na nim trochę lepiej lub gorzej absolutnie niczego nie zmieni.
Jedno jest pewne - Battlefield 4 wyglądać będzie zupełnie inaczej na konsolach obecnej i nowej generacji, a także inaczej na PC. Do premiery gry nie zostało już wiele - pierwsze wersje debiutują 31. października.