Lista planowanych zmian i poprawek jest bardzo długa – możecie zapoznać się z nią na oficjalnej stronie Battlefielda 4. Obejmuje ona m.in.:
- Pecetowi gracze nie muszą obawiać się o znaczący spadek liczby klatek na sekundę w niektórych momentach – twórcy wprowadzają stosowne poprawki.
- Gra ma wykorzystywać lepiej możliwości procesorów dwu-, cztero- i sześciordzeniowych i nie doprowadzać do ich przegrzewania.
- Zostanie naprawiony błąd powodujący zawieszanie się gry na ekranie wczytywania.
- Sterowanie na konsolach zostanie lepiej dostosowane do padów.
- Zostanie poprawiony system wyszukiwania serwerów, by ułatwić znajdywanie takich, na których przebywa więcej graczy.
- Windy nie będą działać jak katapulty.
- Zostanie poprawiony balans broni (celność, szybkostrzelność).
- Problemy z kamerą i dźwiękiem przy dokonaniu czystego, cichego zabójstwa zostaną wyeliminowane.
- Domyślny zasięg rzucenia amunicji i apteczek zostanie zwiększony, rzucona amunicja pozwoli na natychmiastowe załadowanie dwóch magazynków (zamiast czterech, których załadowanie wymagało nieco czasu) – wyjątkiem są granaty, RPG i inne materiały wybuchowe.
- Czas wskrzeszania będzie wydłużony z 7 do 10 sekund.
- Dźgnięcie nożem zostanie zsynchronizowane z momentem zabójstwa.
- Błędne opisy broni w pojazdach zostaną poprawione.
- Szybkość samonaprowadzających rakiet zostanie zwiększona, by mogły dogonić szybkie pojazdy.
- Broń przeciwpiechotna będzie w mniejszym stopniu niszczyć pojazdy.
- Pocisk z głównego działa czołgu ma zawsze trafiać we wskazane miejsce.
- Sterowanie pojazdami zostanie usprawnione dla różnych kontrolerów.
- RPG7 i SMAW nie będą blokować się na wyznaczonych laserem celach.
- Zasięg skupiania się na celu zostanie zredukowany z 500 do 350m.
- W wersjach konsolowych zostaną wprowadzone zmiany w systemie wspomagania celowania – na średnim dystansie namierzanie będzie prostsze, na krótkim – utrudnione.