Twórcy Total War: Rome 2 zadowoleni z wyników swojej pracy

Paweł Pochowski
2013/10/18 11:30

Według nich łatki do gry pozwoliły w tygodnie osiągnąć to, co poprzedniemu projektowi zajęło całe miesiące.

Twórcy Total War: Rome 2 zadowoleni z wyników swojej pracy

Jest to całkiem ryzykowne stwierdzenie, bo tak jak według starego chińskiego przysłowia "każdy kij ma dwa końce", tak i to zdanie można odebrać w dwie strony - albo to teraz Creative Assembly odwala nadzwyczaj dobrą robotę, albo to poprzednim razem pracowali w ślimaczym tempie. Tak czy siak, jeżeli spytalibyście o ocenę pracy twórców Total War: Rome 2 nabywców ich najnowszej produkcji - cóż, sądzę, że byliby bardziej powściągliwi w wyrażaniu pozytywnych ocen.

Mike Simpson pracujący przy serii jako creative director przyznaje, że motorem napędowym poprawek był feedback od fanów. - Bez tej pomocy nie bylibyśmy w stanie opracować nowych łatek tak szybko, jak to uczyniliśmy. W tygodnie osiągnęliśmy to, co przy poprzednich projektach zajęło nam całe miesiące - napisał Mike na oficjalny forum gry.

Teraz, gdy wszystkie najpoważniejsze problemy udało już się naprawić zespół przeniesie swoją koncentrację ze stabilności gry i jej konfiguracji, na głównie poprawę gameplay'u. Z tego też powodu wzrośnie czas oczekiwania na kolejne łatki, ponieważ zmiany w balansie wymagają dłuższego testowania. - Nadal będą to bardziej tygodnie (odstępu - dop. red.) niż miesiące, ale cały czas zamierzamy regularnie wspierać grę kolejnymi patchami - tłumaczy Simpson.

GramTV przedstawia:

Do tej pory Creative Assembly wydało do Total War: Rome 2 już cztery patche, a aktualnie w studio trwają prace nad kolejnymi. Simpson kończąc swoją wypowiedź zapewnił fanów, że twórcy ich uważnie słuchają i poprosił o troszkę cierpliwości - w razie gdyby przygotowanie następnej poprawki zajęło dłużej niż zazwyczaj. - Nie zdradzę żadnych szczegółów odnośnie tego co zamierzamy zrobić w najbliższym czasie. Najlepszym - i tak naprawdę jedynym sposobem - by dać Wam o tym znać, jest dostarczenie tego w gotowej formie. Ale wiedzcie, że uważnie czytamy to forum jak i całe mnóstwo innych, a feedback który zbieramy pomaga nam w ustaleniu priorytetów w naprawianiu błędów oraz zrozumieniu, co w grze działa dobrze, co nie spotkało się z dobrym przyjęciem, a które funkcje z poprzedniego Total War zostały pominięte - tłumaczy Mike Simpson.

Debiut Total War: Rome 2 nie był zbyt przyjemnym doświadczeniem dla fanów gry, ponieważ gra okazała się mocno zabugowana. Twórcy od razu zapowiedzieli, że zamierzają produkt łatać do skutku. Także w opublikowanej u nas recenzji Łukasz Wiśniewski zaznaczył, że "Gdyby wszystko działało, byłoby 9. Zresztą może za jakiś czas będzie". Oby.

Komentarze
20
Usunięty
Usunięty
19/10/2013 09:25

> > No to chyba grałeś w jakąś inna gre>> Najwidoczniej, bo potworka z którym miałem styczność nawet ciężko mianem gry określić.> Przygodę z serią zacząłem wprawdzie "dopiero" na etapie pierwszego Roma, ale później> zaległości nadrobiłem i ograłem wszystko włącznie z MTW i Shogunem. Jakieś więc tam rozeznanie> w cyklu mam, ale takiej kaszany jak RTW2 nie pamiętam.> Tytuł cierpi na 1001 bolączek, szkopuł w tym, że jego rdzeń jest skopany i choćby nie> wiem, jak łatali nie połatają. Tu trzeba prace zaczynać od początku, bo nawet 1001 kolejnych> łat nie naprawi AI, a to dlatego, że nie sposób naprawić coś co nie istnieje.> Sztucznej inteligencji, choćby w formie szczątkowej w RTW2 się nie uświadczy.> Pomijając już wszelkie inne aspekty, jak bezustanne lagi na mapie kampanii, problemy> z wydajnością w trakcie bitew na rozmaitych sprzętach, brak balansu, bezużyteczną flotę,> brak drzewka rodu i masę pozostałych, mniejszych bądź większych problemów, nawet gdyby> je jakimś cudem wyeliminowali i tak wszystko rozbije się na AI, którego brak.> Komputer jest wybitnie pasywny, a jeśli już walczy nie potrafi sklecić armii innej aniżeli> złożonej z podstawowych jednostek. Potem takim motłochem podchodzi pod miasto gracza,> oblega i zamiast atakować z reguły stwierdza, że fajnie by było gdyby jego ekipa stała> tam tak długo aż padnie z głodu. Zresztą nawet gdyby "AI" była zdolna do tak "złożonych"> operacji jak "atakuj" i tak poległaby na polu bitwy, gdzie zachowuje się niczym kurczak,> którego dopiero co skrócono o głowę. To znaczy biega chwilę bez składu i składu po czym> pada trupem.> Przy AI w RTW2 nawet niedopracowany odpowiednik z CIV V prezentuje się niczym Skynet.>> Ekipa CA zamiast posypać puste łby popiołem ma jeszcze czelność chełpić się faktem pobieżnego> połatania spłodzonego przez siebie gniota. Nie, no powód do dumy, że ho, ho...> Następnym razem zastanowię się trzy razy nim kupię cokolwiek do czego przyłożyli rękę,> bo kasy wyrzuconej w błoto (tym właśnie okazał się zakup RTW2) żałuję i żałować będę> jeszcze długo. Doprawdy szkoda, że to krapiszcze nosi miano Total Wara.>Ja jeszcze nie uświadczyłem żadnego dropu fps, głupoty AI (większej niż w innych TW), na nowo rozpoczętej kamapnii (patch 4) AI nawet mnie przechytrzyła wiążąc moje armie jedną ze swoich, a drugą atakując miasto. Drzewka rodu faktycznie brakuje, tak samo drzewek skili agentów-generałów, ale to wszystko jest do naprawienia.Gra wydaję ci się tak słaba tylko dlatego że nastawiłeś się już do niej negatywnie i wyolbrzymiasz każde niedociągnięcie porównując do poprzednich gier do których jesteś nastawiony pozytywnie i których niedociągnięcia ignorujesz...

Vojtas
Gramowicz
18/10/2013 18:01
Dnia 18.10.2013 o 15:06, eustachy80 napisał:

Ekipa CA zamiast posypać puste łby popiołem ma jeszcze czelność chełpić się faktem pobieżnego połatania spłodzonego przez siebie gniota. Nie, no powód do dumy, że ho, ho...

E tam. CA jednak robi jakieś postępy. ;)Na ten przykład Medieval 1 jest jedną z nielicznych starych gier pecetowych, których na pewno na sprzęcie z nowym systemem nie odpalisz. Po prostu spece z CA doszli do wniosku, że nie ma sensu poprawiać takich "pierdół" jak memory leaki czy crashe wywoływane bugami graficznymi. Ta gra wywalała mi się przy każdym oblężeniu i przy co trzeciej bitwie. Pod względem kodu MTW był totalnym gniotem - i nigdy nie został poprawiony. Ileż mi krwi napsuł, ugh...

Usunięty
Usunięty
18/10/2013 16:58

> W Medievalu 3 mogą robić co chcą ale za to w Warhammerze:Total war niech nawet nie próbują> ;)Nie będzie takiej gry, a światem warhammera będzie się zajmował Relic.




Trwa Wczytywanie