Sam błąd pojawia się w momencie, gdy zapisujemy stan gry w Lumiose City. Nintendo poinformowało o fakcie na swojej japońskiej stronie twierdząc, że rozwiązanie (gdzie najprawdopodobniej będzie to łatka) wspomoże także osoby, które problem zdążył już dotknąć, co uniemożliwia poprawne załadowanie zapisanej gry. Ciężko powiedzieć jakie będzie stanowisko wydawcy w kwestii graczy, którzy nie mają możliwości podłączenia swojego 3DS-a (lub 2DS-a) do Sieci, choć nieoficjalnie nie mają oni aż tak ciężkiego życia.
Po pierwsze, po załadowaniu gry problem można ponoć zażegnać przez energiczne wciskanie przycisku HOME (warto próbować jeszcze wtedy, gdy ekran jest czarny). Po drugie, jeśli nie padliście jeszcze ofiarą buga, poniżej znajdziecie przydatną mapkę z japońskimi krzaczkami, gdzie pokeballe oznaczają miejsca, w których bezpiecznie jest zapisać grę.
Nie jest to zbyt przyjemna sprawa, choć przejęcie dotyczące żywotem Pokemonów przyćmiewa póki co fakt, że problem (szczególnie, że chodzi o 3DS-a) jest naprawdę spory. Porada od Nintendo - najbezpieczniej jest zapisywać grę w budynkach, takich jak PokeCentre.