Raport Digital Australia 2014: Antypody grami stoją

Patryk Purczyński
2013/10/21 09:39
0
0

International Game & Entertainment Association opublikowało raport z badań dotyczących użytkowania gier przez mieszkańców Australii. Okazuje się, że ucieczka do wirtualnego świata to bardzo popularne zajęcie w tym państwie.

Raport Digital Australia 2014: Antypody grami stoją

Ponad 70 proc. Australijczyków gra w gry wideo - wynika z badania przeprowadzonego przez International Game & Entertainment Association. Raport powstał z inicjatywy Uniwersytetu Bond po przepytaniu mieszkańców 1220 gospodarstw domowych i 3398 osób. Autorzy raportu podają, że margines błędu wynosi 2,8 proc. Poniżej przedstawiamy wybrane dane, a pełny raport znaleźć można na stronie igea.net.

  • 93 proc. gospodarstw domowych posiada urządzenie, na którym można grać; w przypadku gospodarstw, w których mieszkają dzieci poniżej 18. roku życia odsetek ten wynosi aż 98 proc.
  • 87 proc. gospodarstw domowych ma co najmniej 3 ekrany służące do grania
  • najpopularniejszymi urządzeniami służącymi do grania są konsole (63 proc.), następnie komputery (53 proc.), telefony (47 proc.), tablety (26 proc.) i konsole przenośne (22 proc.)
  • w poszczególnych grupach wiekowych największy odsetek graczy stanowią osoby w wieku 11-15 lat (96 proc.). Wskaźnik jest niższy niż 50 proc. tylko w grupach 1-5 (43 proc.) i pow. 51 lat (39 proc.)
  • największy odsetek graczy (24 proc.) stanowią osoby w wieku 16-25 lat
  • dorośli gracze grają średnio od 11 lat
  • podział ze względu na płeć jest wyrównany: 53 proc. graczy to mężczyźni, 47 proc. stanowią kobiety
  • najczęściej podawanym (32 proc.) przez graczy konsolowych i pecetowych powodem, dla którego sięgają oni po gry, jest chęć zabawy; w przypadku użytkowników urządzeń przenośnych i tabletów jest to chęć zrelaksowania się i uwolnienia stresu (również 32 proc.)
  • typowym czasem jednej sesji grania jest jedna godzina
  • w 71 proc. gospodarstw domowych mieszka co najmniej dwóch graczy
  • wśród rodziców najczęściej wybieranym urządzeniem do gry są komputery osobiste
  • najczęstszymi powodami, dla których rodzice sięgają po gry, są: "to sposób spędzenia czasu z moimi dziećmi" (53 proc.) i "to dobra zabawa dla całej rodziny" (49 proc.)
  • aż 60 proc. rodziców deklaruje, że zawsze towarzyszy swoim pociechom, gdy te korzystają z gier

GramTV przedstawia:

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!