- 93 proc. gospodarstw domowych posiada urządzenie, na którym można grać; w przypadku gospodarstw, w których mieszkają dzieci poniżej 18. roku życia odsetek ten wynosi aż 98 proc.
- 87 proc. gospodarstw domowych ma co najmniej 3 ekrany służące do grania
- najpopularniejszymi urządzeniami służącymi do grania są konsole (63 proc.), następnie komputery (53 proc.), telefony (47 proc.), tablety (26 proc.) i konsole przenośne (22 proc.)
- w poszczególnych grupach wiekowych największy odsetek graczy stanowią osoby w wieku 11-15 lat (96 proc.). Wskaźnik jest niższy niż 50 proc. tylko w grupach 1-5 (43 proc.) i pow. 51 lat (39 proc.)
- największy odsetek graczy (24 proc.) stanowią osoby w wieku 16-25 lat
- dorośli gracze grają średnio od 11 lat
- podział ze względu na płeć jest wyrównany: 53 proc. graczy to mężczyźni, 47 proc. stanowią kobiety
- najczęściej podawanym (32 proc.) przez graczy konsolowych i pecetowych powodem, dla którego sięgają oni po gry, jest chęć zabawy; w przypadku użytkowników urządzeń przenośnych i tabletów jest to chęć zrelaksowania się i uwolnienia stresu (również 32 proc.)
- typowym czasem jednej sesji grania jest jedna godzina
- w 71 proc. gospodarstw domowych mieszka co najmniej dwóch graczy
- wśród rodziców najczęściej wybieranym urządzeniem do gry są komputery osobiste
- najczęstszymi powodami, dla których rodzice sięgają po gry, są: "to sposób spędzenia czasu z moimi dziećmi" (53 proc.) i "to dobra zabawa dla całej rodziny" (49 proc.)
- aż 60 proc. rodziców deklaruje, że zawsze towarzyszy swoim pociechom, gdy te korzystają z gier
International Game & Entertainment Association opublikowało raport z badań dotyczących użytkowania gier przez mieszkańców Australii. Okazuje się, że ucieczka do wirtualnego świata to bardzo popularne zajęcie w tym państwie.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!