The Bureau: XCOM Declassified debiutuje na Macach

Robert Sawicki
2013/12/05 11:45
1
0

Linux to nie jedyna platforma, która dostaje coraz więcej gier. Komputery Mac dostały dzisiaj własne wydanie The Bureau: XCOM Declassified.

The Bureau: XCOM Declassified debiutuje na Macach

Grę możecie dostać na App Storze za równowartość 34,99 dolarów. Z informacji podanych przez wydawcę, TransGaming, wygląda na to, że w ramach rekompensaty za czekanie prawdopodobnie nie dostaniemy żadnej nowej zawartości w grze.

GramTV przedstawia:

Padły za to ciepłe słowa dotyczące portu na komputery Apple. "Współpracowaliśmy z 2K by dostarczyć tę samą intensywną rozgrywkę, którą gracze kojarzą z The Bureau: XCOM Declassified" - powiedział Vikas Gupta, szef TransGaming.

Bezpośredni link do strony gry w sklepie App Store znajdziecie tutaj. Gra ukazała się na PC, PS3 i X360 23 sierpnia

Komentarze
1
Usunięty
Usunięty
05/12/2013 12:15

Najnowsza gra 2K Marin tworzona była w wielkich bólach. Kilkakrotnie zmieniała swój wygląd i charakter rozgrywki, od gry fps pokazanej na E3 w 2009 roku poprzez FPS z elementami taktycznymi wna targach w 2010. W 2011 gra została przemodelowana na TPS z elementami taktycznymi. Zmianie uległy również realia w jakich miała dziac się gra zamiast lat 50 - ych mamy 60 – ate.Akcja gry toczy się w 1962 za prezydentury JFK czyli podczas najbardziej zapalnego konfliktu jaki miał miejsce po II wojnie światowej – Kryzys Kubański. Ameryka tamtych czasów to głównie szukanie wewnętrznych wrogów ( tzw. śpiochów )i strach przed uderzeniem rakietowym ze strony ZSRR.Gracz wciela się w agenta CIA Williama Cartera – jest to postać po dramatycznych przejściach rodzinnych nie stroniąca od alkoholu. Poznajemy go podczas misji w której musi on dostarczyć tajemniczą przesyłkę dla dyrektora Faulke-a. Sama misja kończy się fiaskiem, nasz bohater o mało nie ginie sama baza w której jesteśmy została zaatakowana przez nieznanego wroga. Naszym celem jest odnalezienie reszty ocalałych i ucieczka z kompleksu.Podczas gry zwiedzimy kilkanasci zróżnicowanych lokacji, od kampusu uczelnianego poprzez: wyrzutnie rakiet balistycznych ukrytych na farmie, bazę anten satelitarnych w górach, las sekwojowy, kompleksy baz obcych asymilujące się z ziemską architekturą, tamę a na samym końcu bazę w przestrzeni kosmicznej. Każda z miejscówek jest zaprojektowana ze smakiem i ma w sobie coś co nie pozwala przejść obok niej obojętnym.Gra w swej budowie przypomina Mass Effect. Przed każdą misją znajdujemy się w bazie w której dokonujemy wyboru misji, dostępnych towarzyszy broni, ekwipunku, możemy prowadzić dialogi z NPC-ami, czytać masę notatek i słuchać nagrań które nam opowiadają co się dzieje na świecie, historię postaci pobocznych. Natomiast gameplay podczas misji to typowy TPS z elementami taktycznymi. Gra ma budowę korytarzowa – arenową jak każdy shooter z tymi elementami ( dawanie minusu i krytyka gry za taką budowę przy braku wspomnienia iż każda gra tego typu ma taką budowę uważam za impertynencję recenzentów – Gamezilla [ a identycznie zbudowana gra to seria Brother In Arms nikt nie minus uje jej identycznej budowy ]). Nie mogę również się zgodzić z tym iż Ai jest debilne. Wrogowie jak i sojusznicy potrafią oskrzydlić przeciwnika i go zlikwidować a nie lecieć głupio do przodu pod lufy. Sam system wydawania rozkazów jest intuicyjny i jego opanowanie zajmuje kilka sekund.Nasi podkomendni zostali podzieleni na 4 klasy:Żołnierz – przygniata przeciwnika ogniemInżynier – stawia wieżyczki i minyZwiadowca – snajper z umiejętnością wezwania ostrzału artyleryjskiegoZołnierz wsparcia – wspomaga nas tarczami ochronnymiIch umiejętnośći podnoszą się podczas misji fabularnych jak i pobocznych dla naszego bohatera jak i osobnych misji pobocznych dla naszych podwładnych.Na naszej drodze stanie masa zróżnicowanych obcych od zwykłego miesa armatniego poprzez zwykłych żołnierzy, techników, maszyny kroczace, statki kosmiczne, drony, osobniki kontrolujące umysły, snajperów, niewidzialnych zwiadowców kończąc na potężnie opancerzonych Mutonach.Projekt obcych został wykonany rewelacyjnie jak dla mnie nie jest dziecinny jak z XCOM ENEMY UNKNOW. Podczas pierwszego spotkania z Mutonem będzie się wam cisnęło na usta ale ten skurczybyk wielki i potężny.Gra od strony technicznej napędzana jest UNREAL ENGINE III. Projekty lokacji, postaci, wrogów i całego świata są wykonane dobrze. Gra obsługuję DX 11.