EverQuest, jako tytuł free-to-play, będzie utrzymywał się z mikropłatności. To, jak będą one wyglądać, zależeć będzie w dużej mierze od nas samych - graczy.
EverQuest, jako tytuł free-to-play, będzie utrzymywał się z mikropłatności. To, jak będą one wyglądać, zależeć będzie w dużej mierze od nas samych - graczy.
Na forum Sony pojawił się wyjątkowo bogaty w informacje post od Dave'a Georgesona, kierownika produkcji EverQuest Next Landmark.
Georgeson opisał, jak wygląda polityka Sony Online Entertainment w stosunku do mikropłatności i pozostałych opcji monetyzacji gry. Do tej pory, gra zarabiała na siebie przez Founder Packs, zapewniające natychmiastowy dostęp do wersji alpha EverQuest Next Landmark i dodatkowe przedmioty w grze. Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie odpowiedniego sklepiku w samej grze, w którym będziemy mogli nabyć przedmioty i surowce.
Możliwość kupowania rzeczy w grze zostanie wprowadzona pod koniec testów alpha, choć ich kształt zdąży się jeszcze zmienić. Georgeson uspokaja wszystkich zaniepokojonych sprzedażą surowców za prawdziwe pieniądze - rozwijanie przedmiotów z ich użyciem to tylko tymczasowe rozwiązanie. W ukończonej wersji gry zostanie ono zastąpione przez punkty zdobywane za wykonywanie zadań i osiągnięć.
Surowce dalej będą obecne w grze jako materiał do wykonywania narzędzi, ale jak obiecuje Georgeson, potrzebne do tego będą tylko niewielkie ich ilości.
Z biegiem czasu, wersja alpha EverQuest Next Landmark zostanie wzbogacona o kolejne atrakcje w sklepie, ułatwiające często crafting lub utrzymywanie naszego domostwa. Takie rozwiązanie ma nie zachwiać balansu gry, szczególnie że wszystkie potrzebne nam rzeczy wciąż będziemy mogli zdobyć tradycyjną dla MMO drogą, w pełni pomijającą mikrotransakcje.
W zamkniętych beta-testach przyjdzie czas na testowanie kolejnych rozwiązań, takich jak sprzedaż szablonów tworzonych przez graczy, zwierzątka towarzyszące nam w podróży, dodatkowe ścieżki dźwiękowe do gry i większe zmiany wyglądu naszej postaci (jak np. płeć).
Wszelkie przedmioty zakupione podczas testów przetrwają wymazywanie danych między kolejnymi fazami wersji alphy i beta gry. Przed wydaniem ostatecznej wersji gry, SOE zbierze wszelkie i propozycje od graczy na temat mikrotransakcji i weźmie je pod uwagę przy nadawaniu im ostatecznego kształtu.