Prócz opartej na fabule kampanii, Alien: Isolation zaoferuje tryb wyzwań na czas. Uciekanie przed czającymi się w ciemnościach potworami i dotarcie do celu zanim licznik wskaże zero wystawi graczy na ciężką próbę.
Prócz opartej na fabule kampanii, Alien: Isolation zaoferuje tryb wyzwań na czas. Uciekanie przed czającymi się w ciemnościach potworami i dotarcie do celu zanim licznik wskaże zero wystawi graczy na ciężką próbę.
Ciasne pomieszczenia, korytarze wypełnione parą, migające światła. Czas mija nieubłaganie, każdy krok może oznaczać śmierć, ale musimy iść naprzód. Wypełniając dodatkowe zadania, takie jak znajdywanie identyfikatorów czy zamknięcie przejścia na schody lub nie korzystając z czujnika ruchu możemy zyskać cenne sekundy. Bez mapy, na której można się oprzeć, spełnienie ostatniego warunku może okazać się niemożliwe. Czasem potrzeba też odrobiny szczęścia, jeśli zapomni się sprawdzić, czy nic nie czeka na dogodną okazję, by nas pożreć, przyklejone do sufitu.
- Myślę, że to niesamowite – powiedział Al Hope, przedstawiciel Creative Assembly. – Patrzysz, jak ludzie grają i widzisz, że każdego spotyka coś innego. Czy to tryb wyzwań, czy kampania, jest to rozgrywka dla jednego gracza, ale wygląda niemal jak multiplayer, w którym każdy przeżywa inną historię.
Hope nie wyjaśnił, czy wyzwania zostały oparte na fragmentach kampanii, czy też deweloperzy zaprojektowali specjalne poziomy, nie mógł też zdradzić, ilu wyzwaniom gracze będą mogli stawić czoła.
Na Alien: Isolation poczekamy do 7 października. Gra trafi na PC, PS4, PS3, Xboksa One i Xboksa 360.