Ukończenie głównego wątku fabularnego nie oznacza końca gry – można powracać do miejsc, które już odwiedziliśmy i odkrywać nowe rzeczy.
Ukończenie głównego wątku fabularnego nie oznacza końca gry – można powracać do miejsc, które już odwiedziliśmy i odkrywać nowe rzeczy.
- Gra wystarcza na około 15 godzin, ponieważ jest mnóstwo rzeczy do zrobienia, jest główny wątek fabularny, ciągle trzeba uważać na Obcego – powiedział główny projektant gy, Gary Napper, w rozmowie z Angry Joe. – Obcy nie jest jedynym zagrożeniem na stacji. Obcy: Izolacja oferuje długą, rozbudowaną, stopniowo rozwijającą się historię. To tak jak w grze Metroidvania, w której można ukończyć liniowy wątek fabularny, ale można też wracać do miejsc, które już się odwiedziło, znajdywać nowe przedmioty, otwierać dostęp do nowych lokacji. W tym świecie jest mnóstwo rzeczy do zrobienia. Poczujecie, jakbyście stopniowo odblokowywali stację.
- Sztuką jest zrobić wszystko szybko – ludzie mogą grać przez całe wieki, nie widząc w ogóle Obcego, jeśli będą ostrożni, będą zachowywać się dyskretnie i nie zrobią nic, co by go zaalarmowało, ani nie doprowadzą do żadnego wybuchu, który przyciągnąłby jego uwagę. Te osoby poradzą sobie bardzo szybko. Na stacji będą też inni ludzie, ale ponieważ SI będzie dostosowywać się do zachowań gracza, ci ludzie mogą pojawić się w różnych miejscach. Może się zdarzyć, że utkniecie, próbując znaleźć wyjście z jakiejś szczególnie skomplikowanej sytuacji.
Obcy: Izolacja ukaże się na PC, PS3, PS4, Xboksie 360 i Xboksie One na początku października 2014.