Turtle Rock Studios udostępniło garść statystyk z wielkiej bety Evolve. Przedstawiciele studia są niezwykle zadowoleni z balansu, jaki udało im się osiągnąć w tej asymetrycznej grze wieloosobowej.
Turtle Rock Studios udostępniło garść statystyk z wielkiej bety Evolve. Przedstawiciele studia są niezwykle zadowoleni z balansu, jaki udało im się osiągnąć w tej asymetrycznej grze wieloosobowej.
- Oczekiwaliśmy, że balans będzie odpowiedni, ale nie spodziewaliśmy się aż tak małych różnic - mówi Chris Ashton z Turtle Rock Studios. - Osiągnięcie tak wyrównanego poziomu to szaleństwo w jakiejkolwiek grze multiplayer, a już zwłaszcza takiej, która jest kompletnie asymetryczna. To uzasadnia nasz proces i zespół. Nie moglibyśmy być bardziej zadowoleni z tych liczb.
Radość w ekipie Turtle Rock Studios jest tym większa, że nie wszystko grało jak należy od samego początku. Jeszcze w wielkiej alfie odsetek zwycięstw Krakena wynosił aż 70 proc. - Wnieśliśmy pewne poprawki i podczas bety miał już 52 proc. zwycięstw, co nas w pełni zadowala. Wiemy, że jesteśmy w stanie zrobić odpowiednie zmiany na podstawie danych zebranych z tych testów - zapewnia Ashton.
- W becie wprowadziliśmy Wraith i zobaczyliśmy, że potrzebuje podobnych poprawek. To był jej pierwszy wielki playtest. Miała w nim odsetek zwycięstw na poziomie 71,1 proc. Nanieśliśmy już korekty i teraz oczekujemy wypuścić grę z wszystkimi trzema potworami bardzo blisko 50 proc. Nie bylibyśmy w stanie tego zrobić, gdyby nie pomoc społeczności - dodaje jeden z twórców Evolve.
Więcej statystyk z bety oferuje powyższa infografika.