Wiedźmin 3: Dziki Gon - kolejna sowita porcja informacji

Patryk Purczyński
2015/03/30 14:05

Damien Monnier cierpliwie odpowiadał na Twitterze na pytania fanów dotyczące Wiedźmina 3. Dzięki temu o grze znów wiemy nieco więcej.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - kolejna sowita porcja informacji

Nie po raz pierwszy w ostatnich dniach mamy okazję przedstawić Wam sowitą porcję szczegółów na temat Wiedźmina 3. Poprzednio towarzyszyły im screeny i mapa świata, tym razem mamy suche informacje (no dobrze, tak naprawdę powyższy obrazek pojawia się na naszych łamach po raz pierwszy). Nie zmienia to jednak faktu, że fani Geralta powinni bezzwłocznie przysiąść do lektury. Informacje pochodzą od Damiena Monniera, który odpowiadał na pytania graczy na Twitterze.

  • Andrzej Sapkowski był tylko początkowo włączony w prace nad Wiedźminem 3. Później sprawy w swoje ręce wzięli scenarzyści CD Projekt RED, z uwagi na fakt, że akcja Dzikiego Gonu toczy się po wydarzeniach przedstawionych w książkach słynnego pisarza fantasy.
  • Tatuaże z Wiedźmina 2 mogą zostać przeniesione do "trójki" na PC dzięki zapisanym stanom rozgrywki.
  • Walka w Wiedźminie 3 przypomina tę z Dark Souls. - Uwielbiam ją, nasza jest podobna: responsywna, szybka. Miała na nas duży wpływ - mówi Damien Monnier.
  • Gra jest podzielona na akty, ale dokonano tego bardziej na użytek pisarzy niż odbiorców. Dla graczy podział ten ma być niezauważalny. Zadania poboczne będą rozciągać się między aktami.
  • Wśród darmowych rozszerzeń pojawią się nie tylko kosmetyczne DLC, ale także takie, które wniosą do rozgrywki nowe questy.
  • Największym wyzwaniem technologicznym jest prawdopodobnie spora liczba postaci niezależnych widocznych jednocześnie na ekranie. Każdy z NPC-ów żyje własnym życiem, a to stanowi spore obciążenie dla sprzętu.
  • Będzie można zmieniać ustawienia kamery.
  • Gracze będą mogli zadecydować nie tylko o zaroście Geralta (przypomnijmy, że broda będzie rosła wraz z upływem czasu, o ile wygląd nie zostanie wcześniej określony przez użytkownika), ale także fryzurę wiedźmina.
  • Znaków można używać w taki sam sposób pieszo i konno. Inne systemy dla obu sytuacji by się nie sprawdziły.
  • Jeśli przemieszczasz się łodzią, spodziewaj się ataków wodnych stworzeń, burz i sztormów. Uważaj też na skały - łodzie mają system zniszczeń.
  • Ciri będzie szybsza (wnioskując po komentarzach Damiena Monniera, różnica będzie bardzo widoczna), ale jednocześnie słabsza od Geralta. Ma mieć unikatowe ruchy i zdolności.
  • Pojawi się opcja przełączania postaci między Ciri a Geraltem, ale tylko w określonych momentach kampanii poświęconej tej pierwszej.
  • Kampania z Ciri w roli głównej nie opiera się na jej wspomnieniach.
  • CDP RED spędziło mnóstwo czasu i przeprowadziło wiele testów, by upewnić się, że Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie przystępny dla osób, które nie miały styczności z dwiema pierwszymi odsłonami serii.
  • Gra może zapewnić ponad 200 godzin zabawy.
  • Pogoda wpływa na zachowanie postaci niezależnych.
  • W tym tygodniu pojawią się nowe informacje o alchemii w grze.
  • Zarówno na konsolach, jak i na PC, będzie można łatwo robić screeny. Gracze dopytują o możliwość wykonywania zrzutów samego otoczenia (bez Geralta na ekranie). Aktualnie nie jest to możliwe, ale Damien Monnier obiecał porozmawiać o tym z twórcami Wiedźmina 3, ponieważ jest niemałe zainteresowanie tą opcją.
  • Lżejsze meble będzie można przesunąć.
  • Wiedźmin 3 na Xboksie One będzie ładniejszy niż na minimalnych ustawieniach na PC, z drugiej strony pecety mają przewagę rozdzielczości.

GramTV przedstawia:

Komentarze
24
Usunięty
Usunięty
31/03/2015 23:25

Swojego czasu to tam jeden z tych asów twierdzil ze sppedrun zajmie 100 czy 150h :)

Sztywny_pl
Gramowicz
31/03/2015 23:09
Dnia 31.03.2015 o 17:53, shasiu napisał:

> Najpierw było 100h, teraz 200h? Zaraz się okaże że będzie 300h ^^

Niemniej, wcześniej o 200h nikt nie wspominał, a już 100h wydawało się rozdmuchane, mowa była jakoś o podziale 50/50 między główny wątek/zadania poboczne.Oczywiście, im dłużej tym lepiej. :)

Usunięty
Usunięty
31/03/2015 19:23

> "Lepiej grać na PC (minimalne ustawienia) czy na Xboksie One? Zdecydowanie na konsoli> Microsoftu.">> Tak naprawdę brzmi ostatni punkt z tego zestawu, a nie tak jak tu przedstawiono.>>Z tego co mi wiadomo i na ile nie myli mnie moja znajomość angielskiego, to Damien >Monnier napisał (tłumaczone z Tweeter''a): "hmm podchwytliwe, musiałbym porównać ? >obie wersje, mimo, że xbox > ustawień minimalnych PC, ale powiedziałbym PC dla >samej rozdzielczości"Powiedział także "it''s fine - is just the resolution really. 900 vs 1080p for ps4. The game is the same." Jest to odpowiedź na pytanie jak XONE wypada na tle PS4.




Trwa Wczytywanie