- Andrzej Sapkowski był tylko początkowo włączony w prace nad Wiedźminem 3. Później sprawy w swoje ręce wzięli scenarzyści CD Projekt RED, z uwagi na fakt, że akcja Dzikiego Gonu toczy się po wydarzeniach przedstawionych w książkach słynnego pisarza fantasy.
- Tatuaże z Wiedźmina 2 mogą zostać przeniesione do "trójki" na PC dzięki zapisanym stanom rozgrywki.
- Walka w Wiedźminie 3 przypomina tę z Dark Souls. - Uwielbiam ją, nasza jest podobna: responsywna, szybka. Miała na nas duży wpływ - mówi Damien Monnier.
- Gra jest podzielona na akty, ale dokonano tego bardziej na użytek pisarzy niż odbiorców. Dla graczy podział ten ma być niezauważalny. Zadania poboczne będą rozciągać się między aktami.
- Wśród darmowych rozszerzeń pojawią się nie tylko kosmetyczne DLC, ale także takie, które wniosą do rozgrywki nowe questy.
- Największym wyzwaniem technologicznym jest prawdopodobnie spora liczba postaci niezależnych widocznych jednocześnie na ekranie. Każdy z NPC-ów żyje własnym życiem, a to stanowi spore obciążenie dla sprzętu.
- Będzie można zmieniać ustawienia kamery.
- Gracze będą mogli zadecydować nie tylko o zaroście Geralta (przypomnijmy, że broda będzie rosła wraz z upływem czasu, o ile wygląd nie zostanie wcześniej określony przez użytkownika), ale także fryzurę wiedźmina.
- Znaków można używać w taki sam sposób pieszo i konno. Inne systemy dla obu sytuacji by się nie sprawdziły.
- Jeśli przemieszczasz się łodzią, spodziewaj się ataków wodnych stworzeń, burz i sztormów. Uważaj też na skały - łodzie mają system zniszczeń.
- Ciri będzie szybsza (wnioskując po komentarzach Damiena Monniera, różnica będzie bardzo widoczna), ale jednocześnie słabsza od Geralta. Ma mieć unikatowe ruchy i zdolności.
- Pojawi się opcja przełączania postaci między Ciri a Geraltem, ale tylko w określonych momentach kampanii poświęconej tej pierwszej.
- Kampania z Ciri w roli głównej nie opiera się na jej wspomnieniach.
- CDP RED spędziło mnóstwo czasu i przeprowadziło wiele testów, by upewnić się, że Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie przystępny dla osób, które nie miały styczności z dwiema pierwszymi odsłonami serii.
- Gra może zapewnić ponad 200 godzin zabawy.
- Pogoda wpływa na zachowanie postaci niezależnych.
- W tym tygodniu pojawią się nowe informacje o alchemii w grze.
- Zarówno na konsolach, jak i na PC, będzie można łatwo robić screeny. Gracze dopytują o możliwość wykonywania zrzutów samego otoczenia (bez Geralta na ekranie). Aktualnie nie jest to możliwe, ale Damien Monnier obiecał porozmawiać o tym z twórcami Wiedźmina 3, ponieważ jest niemałe zainteresowanie tą opcją.
- Lżejsze meble będzie można przesunąć.
- Wiedźmin 3 na Xboksie One będzie ładniejszy niż na minimalnych ustawieniach na PC, z drugiej strony pecety mają przewagę rozdzielczości.
Damien Monnier cierpliwie odpowiadał na Twitterze na pytania fanów dotyczące Wiedźmina 3. Dzięki temu o grze znów wiemy nieco więcej.