Największa polska i europejska spółka gamingowa zaprezentowała lepsze wyniki finansowe niż zakładali analitycy.
CD Projekt udostępnił obszerny raport w którym poruszono między innymi kwestię finansów spółki. Polska firma wypracowała zysk netto o blisko 60 procent wyższy od przewidywanego, a w całym roku okazał się trzecim najwyższym w historii spółki.
CD Projekt
CD Projekt zdał raport. Na Wiedźmina jeszcze poczekamy
CD Projekt wypracował zysk netto wynoszący łącznie 221,8 milionów złotych. Warto tutaj zaznaczyć, że Konsensus zebrany przez PAP zakładał 311,4 miliony złotych przychodów w tym 141,1 milionów zysku netto. W całym roku 2024, skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnęły wartość 985 mln złotych, z czego zysk netto wyniósł 470 milionów złotych. Mimo wszystko jest to spadek o 19,9 procent względem ubiegłego roku w analogicznym okresie.
Michał Nowakowski, dyrektor wykonawczy CD Projektu, w liście do akcjonariuszy napisał:
Pomimo braku premier, nasze przychody w 2024 roku osiągnęły niemal miliard złotych, a wypracowany zysk był trzecim najwyższym w historii Grupy. W tym roku Cyberpunk 2077 w wersji Ultimate Edition pojawi się na platformie macOS, co pozwoli nam dotrzeć do nowej grupy graczy i jeszcze bardziej powiększyć społeczność Night City.
Z kolei Piotr Nielubowicz, CFO CD Projektu dodał:
Obie nasze franczyzy mają za sobą znakomity rok. Naturalnie największy wpływ na wyniki Grupy CD Projekt miała sprzedaż Cyberpunka 2077. Bazowa wersja gry wraz z dodatkiem Widmo Wolności wygenerowała w zeszłym roku blisko 600 milionów złotych przychodu. Z kolei Wiedźmin 3, mimo upływu dziesięciu lat od premiery dalej cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem, wypracowując stabilny poziom przychodów.
GramTV przedstawia:
Przed CD Projektem jest dużo wyzwań. Przede wszystkim spore siły studia skupione są na Wiedźminie 4, który rozgrzewa fanów do czerwoności. Niestety Piotr Nielubowicz ostudził nieco zapał fanów. Choć początkowo zakładano, że Wiedźmin 4 pojawi się pod koniec 2026 roku, CFO CD projektu, podczas konferencji wynikowej nie pozostawił złudzeń:
Nie planujemy premiery Wiedźmina 4 do końca 2026 roku.
CD Projekt przedstawił także przyjęty program motywacyjny wyznaczający tak zwany warunek wynikowy na lata obrotowe 2024-2027 w kwocie 3 mld złotych zysku. Bez dużej premiery trudno sobie wyobrazić jego osiągnięcie, więc możemy zakładać, że Wiedźmin 4 nie pojawi się później niż w 2027 roku.
CD Projekt pracuje także nad „Orionem”, który ma być kontynuacją Cyberpunka 2077. Równolegle studio przeniosło nieco mniejsze siły do pracy nad projektami o tajemniczych nazwach „Sirius” (coś ze świata Wiedźmina) oraz „Hadar”, które ma być osadzone w nowym uniwersum. Warto zwrócić także uwagę na tabelkę poniżej:
CD Projekt
Jeden z niezapowiedzianych projektów to gra mobilna tworzona przez CD Projekt w kooperacji z Scopely, która jest w tym momencie jedną z największych spółek na rynku mobilnym. Innym, jest produkcja w współpracy z The Fool’s Theory. Niestety nadal nie wiadomo czym dokładnie będą dane produkcje.
Różnica taka że teraz robią kilka gier na raz. Ale fakt - porażka Cyberpunka na premierę jeżeli chodzi o jakość techniczną kosztowała ich sporo czasu bo w zasadzie dopiero w 2022 stwierdzili że zrobili grę w stanie w jakim chcieli żeby była. No i mieliśmy w 2023 Phantom Liberty. Więc tak naprawdę nie było 5 lat pomiędzy W3 i CP2077 bo biorąc pod uwagę że uznali że skończyli w 2023 - to mamy 8 lat Cyberpunka.
Więc jeśli założyć, że skończyli w 2023, a pierwsza zapowiedź (co oczywiście nie jest równoznaczne z rozpoczęciem prac choć chyba CDPR początkowo sądziło, że da radę uciągnąć dwa projekty jednocześnie) na początku roku 2013 to daje nam 10 lat od zapowiedzi :D
Więc w sumie to z Wieśkiem 4 nie jest tak źle jak tak spojrzeć. W ogóle naszło mnie sprawdzić stare zapowiedzi/trailery i wypowiedzi twórców na temat tego jaki ma być cyberpunk 2077 i rysowała się z tego nieco inna gra, dość podobna ale trafiająca bardziej w moje gusta. To jednak nie był poziom nie trafienia z planami jak przy Wieśku 3 gdzie nie dostaliśmy np. jednej wielkiej mapy czy ulepszeń łodzi ale nasz styl ubioru miał mieć większe znaczenie niż kosmetyczne, miało być pełnoprawne RPG, a nie strzelanka z elementami rozwoju postaci, kamera czasem pokazywała naszego herosa coś w stylu Deus Ex i zdaje się nie planowano takiej monotonii rozgrywki - strzelaj, strzelaj i jeszcze raz strzelaj. Nie to że strzelanie jakoś mi bardzo przeszkadza ale w grze którą dostaliśmy to nie ma za wiele odmiany od strzelania. W wieśku chociaż mieliśmy angażującą eksplorację i dialogi między postaciami bo na tyle było to wyważone, że w miarę regularnie ktoś nam towarzyszył, w Cyberpunku jeśli zajmiemy się kontraktami i gangami to tak naprawdę jest kawał gry gdzie jesteśmy sami i tylko słuchamy monologu w słuchawce o ile tego nie wyłączymy w opcjach gry. Może tutaj trochę za dużo tych gangów do odfajkowania jest, a za mało bardziej ambitnych aktywności i dlatego te proporcje mi się wydają niekorzystne bo naprawdę cenię większość zadań pobocznych ale takie jak z ukrzyżowaniem gościa robią wrażenie tylko raz, a przy kolejnych przejściach człowiek się mocno zastanawia czy warto to w ogóle odhaczyć bo tutaj jest opcja tylko wcześniej to zadanie skończyć, za bardzo przebiegu nie zmienisz, a polega ono głównie na słuchaniu i jeśli się je zna to jest nudne więc liczę na poprawę w nastepnych grach od tego studia.
dariuszp
Gramowicz
Ostatni wtorek
koNraDM4 napisał:
Coraz dłuższe te odstępy między premierami, cyberpunka i wieśka 3 dzieli 5 lat, teraz będzie 7 przynajmniej. Pytanie tylko kiedy zaczęli robić Wieśka 4 bo na pewno restrukturyzacja opóźniła wszystko
Różnica taka że teraz robią kilka gier na raz. Ale fakt - porażka Cyberpunka na premierę jeżeli chodzi o jakość techniczną kosztowała ich sporo czasu bo w zasadzie dopiero w 2022 stwierdzili że zrobili grę w stanie w jakim chcieli żeby była. No i mieliśmy w 2023 Phantom Liberty. Więc tak naprawdę nie było 5 lat pomiędzy W3 i CP2077 bo biorąc pod uwagę że uznali że skończyli w 2023 - to mamy 8 lat Cyberpunka.
koNraDM4
Gramowicz
Ostatni wtorek
Coraz dłuższe te odstępy między premierami, cyberpunka i wieśka 3 dzieli 5 lat, teraz będzie 7 przynajmniej. Pytanie tylko kiedy zaczęli robić Wieśka 4 bo na pewno restrukturyzacja opóźniła wszystko