Naughty Dog nie chce, by gracze rozpraszali swoją uwagę i odrywali się od fabuły, zajmując się pobocznymi misjami i eksploracją świata.
Naughty Dog nie chce, by gracze rozpraszali swoją uwagę i odrywali się od fabuły, zajmując się pobocznymi misjami i eksploracją świata.
Arne Meyer, przedstawiciel Naughty Dog, zapytany, czy twórcy rozważali stworzenie gry Uncharted z otwartym światem, powiedział, że ze względu na utrzymanie odpowiedniego tempa fabuły rozwiązanie to nie jest brane pod uwagę:
- Jednym z elementów, na których zawsze się skupialiśmy, było przedstawienie historii, i prezentowanie jej w odpowiednim tempie. Zatem, gdybyśmy oferowali za dużo swobody, i gdyby gracze odrywali się od wątku głównego, by robić misje poboczne, nie moglibyśmy wciągać ich w opowieść ani wpływać na tempo rozwoju wypadków. Jednakże, jeśli przyjrzycie się wersji demo Uncharted 4 prezentowanej na E3, zauważycie, że podczas zjeżdżania jeepem ze wzgórza można wybrać więcej niż jedną drogę; chcieliśmy dać wam nieco więcej możliwości wyboru. Jednakże ostatecznie nie może to zbytnio wpływać na tempo wydarzeń, które dla nas jest niezwykle istotne.
Uncharted 4 ukaże się w marcu 2016 roku (początkowo gra miała zadebiutować już w roku 2015). Powodem przesunięcia daty premiery jest chęć dopracowania niezwykle ambitnego zakończenia, a w tym przypadku Naughty Dog nie chce iść na żadne kompromisy.