Sony chce, by gracze, dla których grafika jest bardzo ważna, nie przesiadali się na PC.
Sony chce, by gracze, dla których grafika jest bardzo ważna, nie przesiadali się na PC.
- Widziałem dane, które skłoniły mnie do przemyśleń - powiedział Andrew House, szef Sony Interactive Entertainment. - Na ich podstawie można było wywnioskować, że w połowie cyklu życia konsoli gracze, którzy chcą cieszyć się najlepszą możliwie grafiką, zaczynają przesiadać się na PC, bo właśnie tam ją znajdą. Chcieliśmy zatrzymać ich w naszym ekosystemie, dając im najlepszą, najwyższą możliwie wydajność. Efektem tych przemyśleń było stworzenie PlayStation Pro, dzięki któremu gry mogą prezentować się znacznie lepiej pod względem graficznym.
House podkreślił również, że kiedy zaczęły powstawać plany PS4 Pro, niczego jeszcze nie było wiadomo o Project Scorpio od Microsoftu. Opracowanie wydajniejszej wersji PS4 nie było zatem odpowiedzią na działania konkurencji, nad którą Sony ma przewagę.
- Jak dotąd sprzedaliśmy ponad 40 milionów egzemplarzy PS4, a naszym celem jest zwiększenie tej liczby o kolejne 20 milionów do końca przyszłego roku. W tym momencie doskonale zdajemy sobie sprawę, w jakimi punkcie cyklu życia konsoli się znajdujemy, ale sądzę, że Pro może być czymś nowym, innowacyjnym, i że pozwoli nam podążyć w nieco innym kierunku - podkreślił House.
Premiera PS4 Pro planowana jest na 10 listopada.