Ogłoszono zwycięzców I konkursu GameINN, powstałego z inicjatywy polskich studiów. Publicznymi pieniędzmi wspartych zostanie blisko 40 projektów.
Ogłoszono zwycięzców I konkursu GameINN, powstałego z inicjatywy polskich studiów. Publicznymi pieniędzmi wspartych zostanie blisko 40 projektów.
Transition Technologies i Utilitia dofinansowanie przeznaczą na rozwój zdolności echolokacji osób z dysfunkcją wzroku poprzez grę wykorzystującą dźwięki binauralne. Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe Stolgraf Pasternak ma w planach stworzenie gry VR wspomagającej terapię i rehabilitację osób po udarach. Voxtrack Business Solutions pieniądze spożytkuje na Equilibrium Quest, grę rehabilitacyjną wzbogaconą o system motywacyjny dla seniorów.
Największym beneficjentem jest Grupa Kapitałowa CD Projekt, która otrzyma niespełna 30 mln zł na zrealizowanie czterech przedsięwzięć. Do I konkursu GameINN mogły stanąć podmioty pracujące nad projektami o wartości od 0,5 do 20 mln zł. Początkowo budżet wynosił 80 mln zł, ale ostatecznie został zwiększony do 116 mln.
- Jestem pewien, że zastosowane w polskich grach innowacyjne rozwiązania przełożą się na jeszcze wyższą jakość polskich gier i zwiększą naszą konkurencyjność na wymagającym globalnym rynku. Jako branża mamy potencjał stać się absolutnym fenomenem polskiej gospodarki – uważa Adam Kiciński, prezes CD Projektu.
Pełną listę wspieranych przedsięwzięć znaleźć można na stronie NCBR.