Stary system kojarzony był z Shepardem. Nowy wniesie dużo więcej opcji.
Stary system kojarzony był z Shepardem. Nowy wniesie dużo więcej opcji.
Mass Effect Andromeda będzie stawiało na system oparty na emocjach. Dialogi mają wskazywać, jak różne odpowiedzi będą oddziaływały na rozmówcę. Stwierdzili, że chcieli odejść od prostego modelu, który byłby związany albo z jedną, albo z druga ścieżką. Teraz użytkownicy będą mogli pomyśleć nad tym, jak chcieliby sami zareagować. Uważają, że wolą stworzyć coś, co bardziej wskazuje na to, jak gracz chciałby siebie wyrazić niż na to, czy chciałby kroczyć ścieżką Idealisty czy Renegata.
Twórcy mówią także, że system Idealisty i Renegata nie zmuszał użytkowników do myślenia. Jeśli zakładali wcześniej, iż chcą podążać wybraną ścieżką, po prostu wybierali opcję najbardziej pasującą pod dany typ. Nie starali się wyrazić siebie w tym wyborze. Twierdzą również, że stary system był kojarzony z Shepardem, a w Mass Effect Andromeda nie jest on już głównym bohaterem, więc system nie pasuje do ogólnej koncepcji gry.