Gracze mogą spodziewać się czegoś trudniejszego niż BioShock czy BioShock Infinite.
Gracze mogą spodziewać się czegoś trudniejszego niż BioShock czy BioShock Infinite.
Podczas EGX Rezzed Ken Levine - znany jako twórca gier z serii BioShock - postanowił opowiedzieć nieco o swej nowej grze, powstającej w studiu Ghost Story Games. Na razie wiemy, że będzie to produkcja w klimatach sci-fi z elementami RPG, w której bardzo ważna będzie immersja podczas zabawy. Levine nie zdradził zbyt wiele, podkreślił jednak, że gra będzie trudniejsza niż BioShock i że system Nemesis z gry Śródziemie: Cień Mordoru był dla niego główną inspiracją:
- Do zmiany w podejściu do tworzenia gier popchnął mnie fakt, że poświęcasz pięć lat na stworzenie czegoś, co ludzie ukończą w ciągu jednego weekendu. Bardzo zazdroszczę takim grom jak Civilization, w które grałem przez bardzo długi czas. Obecnie wiele tytułów tworzy się w ten sposób, by nawiązać długotrwałe relacje z graczem. W moich grach tego nie było. I to do mnie przemówiło.
- Najbardziej zainspirowała mnie gra Cień Mordoru z systemem Nemesis, które było moim ulubionym elementem. System ten był w znacznym stopniu ograniczony, ale mogłem zabić dowolnych przywódców orków, w dowolnej kolejności, zadecydować kogo uśmiercić i kogo przeciągnąć na swoją stronę. To wszystko składało się na meta-opowieść, lecz towarzyszyło jej niewiele dialogów. Nasza gra jest znacznie ambitniejsza. Nie wiem zbyt wiele na temat sequela, Cienia Wojny, ale przypuszczam, że Nemesis zostanie znacznie rozbudowane, ponieważ system ten okazał się sporym sukcesem. W ten sposób pomyśleliśmy - OK, może nie jesteśmy całkiem szaleni, pracując nad naszym projektem. Podobnie jak w Mordorze, gracz coś zrobi, co przełoży się na sukces lub porażkę i wywrze wpływ na świat gry.
Powodem, dla którego Levine nie zdradził żadnych szczegółów dotyczących swego nowego dzieła jest to, że tworzenie gier to proces, w którym nieustannie coś się zmienia. Dopiero kiedy zespół nabierze pewności, jak gra ma wyglądać, możemy spodziewać się konkretnych informacji.