Poziom trudności będzie można zmieniać swobodnie w trakcie rozgrywki.
Poziom trudności będzie można zmieniać swobodnie w trakcie rozgrywki.
Podczas rozmowy z Assassin's Central, dyrektor kreatywny, Ashraf Ismail, powiedział, że twórcy postanowili wyjść naprzeciw oczekiwaniom różnych grup odbiorców i zaoferować w Assassin's Creed Origins możliwość wyboru poziomu trudności:
- Mamy ogromną społeczność fanów, a ludzie sięgają po grę z różnych powodów. Niektórzy skupiają się na historycznych realiach, inni chcą poznać fabułę, innych cieszy sama rozgrywka. Uznaliśmy, że jeśli w grze zaoferujemy wyższy poziom wyzwania, wyjdziemy naprzeciw oczekiwaniom tylko części odbiorców, ale nie wszystkich. Naturalnym krokiem dla nas było więc pomyśleć "cóż, dodajmy poziomy trudności". Jeśli chcecie bardzo dużych wyzwań, wybierzecie wyższy poziom. Bywały też sytuacje, w których ludzie mówili: "chciałbym grać na poziomie normalnym, zbalansowanym, ale mam problem z tym bossem, z tym momentem - czy będę mógł obniżyć tymczasowo poziom?" Tak, możecie zmieniać go dynamicznie.
Na najniższym poziomie trudności walka z dzikimi zwierzętami czy strażnikami nie zostanie wyłączona, ale będzie mniej stresująca (zupełnie bez walki obejdzie się tylko w w trybie edukacyjnym). Natomiast na wyższych poziomach twórcy nie zastosują wyłącznie najprostszego rozwiązania w postaci zwiększenia liczby punktów życia przeciwnikom - mają być oni bardziej agresywni.
Assassin's Creed Origins ukaże się 27 października na PC, PS4 i Xboksie One. Przed sięgnięciem po grę na PC warto zapoznać się z wymaganiami sprzętowymi.