2017 w liczbach; gry mobilne zarobiły najwięcej, konsolowe łeb w łeb z pecetowymi

Patryk Purczyński
2017/12/22 08:57
2
0

Serwis GamesIndustry kompleksowo podsumowuje rok 2017 w branży gier. Pod lupę bierze wartość poszczególnych segmentów i najpopularniejsze tytuły.

2017 w liczbach; gry mobilne zarobiły najwięcej, konsolowe łeb w łeb z pecetowymi

Wartość rynku gier mobilnych przekorczyła w 2017 roku 50 miliardów dolarów - podaje GamesIndustry. Ponad 39 mld to wkład produkcji na smartfony, resztę - prawie 11,4 mld - dokładają gry na tablety. Łącznie ten sektor przybrał na wartości w porównaniu do ubiegłego roku o 23,3 proc. To zdecydowanie największy wzrost pośród wszystkich gałęzi przemysłu. Rynek konsolowy jest wart więcej o 3,3 proc. (33,3 mld dolarów), a pecetowy o 1,4 proc. (32,3 proc.). Procentowo rozkłada się to następująco: 43 proc. dla gier mobilnych, 29 proc. dla konsolowych i 28 dla komputerowych.

Co jeszcze warto wyciągnąć z 2017 roku? Oto zbiór najbardziej interesujących faktów zebranych przez GI.biz:

  • grami, o których w mediach branżowych pisano zdecydowanie najwięcej były Overwatch (ponad 56 tys. publikacji) i Destiny 2 (ponad 50 tys. artykułów)
  • zdecydowanie najwięcej wyświetleń na YouTubie ma zwiastun Clash of Clans: Hog Rider 360 - 58,6 mln
  • najwyżej ocenionymi grami w MetacriticThe Legend of Zelda: Breath of the Wild i Super Mario Odyssey (97/100)
  • najniższe oceny zebrało Vroom in the Night Sky (17/100)
  • w czołowej dziesiątce najwyżej ocenionych gier tego roku aż pięć to produkcje Nintendo
  • najczęściej pobieraną grą mobilną było Subway Surfers (160 mln), które przebiło Pokemon Go o 15 mln pobrań
  • pod względem liczby wypuszczonych tytułów na urządzenia przenośne bezkonkurencyjne było Big Fish Games ze 129 premierami; drugie pod tym względem Oceanhouse Media wprowadziło na rynek "ledwie" 49 pozycji
  • jest i polski akcent - Superhot VR od rodzimego Superhot Team to gra, która przyniosła największe przychody w segmencie pecetowych gier na VR - 2,56 mln dolarów
  • wśród VR-owych gier konsolowych numerem 1 okazało się Skyrim VR, które zapewniło wpływy na poziomie 2,14 mln dolarów
  • 105,9 mln dolarów - to suma nagród w tegorocznych rozgrywkach e-sportowych
  • 1 006 033 - rekordowa liczba widzów w tym samym momencie na Twitchu odnotowana podczas Counter-Strike: GO Major Grand Final
  • 32 870 814 - tylko w 2017 roku taką sumę od graczy wspierających projekt uzyskali twórcy Star Citizen, gry, na którą zbiórka rozpoczęła się w... październiku 2012

GramTV przedstawia:

Komentarze
2
Moooras
Gramowicz
22/12/2017 10:57

Heheszek, Star Citizen xD

Moooras
Gramowicz
22/12/2017 10:57

Heheszek, Star Citizen xD