Co jeszcze warto wyciągnąć z 2017 roku? Oto zbiór najbardziej interesujących faktów zebranych przez GI.biz:
- grami, o których w mediach branżowych pisano zdecydowanie najwięcej były Overwatch (ponad 56 tys. publikacji) i Destiny 2 (ponad 50 tys. artykułów)
- zdecydowanie najwięcej wyświetleń na YouTubie ma zwiastun Clash of Clans: Hog Rider 360 - 58,6 mln
- najwyżej ocenionymi grami w Metacritic są The Legend of Zelda: Breath of the Wild i Super Mario Odyssey (97/100)
- najniższe oceny zebrało Vroom in the Night Sky (17/100)
- w czołowej dziesiątce najwyżej ocenionych gier tego roku aż pięć to produkcje Nintendo
- najczęściej pobieraną grą mobilną było Subway Surfers (160 mln), które przebiło Pokemon Go o 15 mln pobrań
- pod względem liczby wypuszczonych tytułów na urządzenia przenośne bezkonkurencyjne było Big Fish Games ze 129 premierami; drugie pod tym względem Oceanhouse Media wprowadziło na rynek "ledwie" 49 pozycji
- jest i polski akcent - Superhot VR od rodzimego Superhot Team to gra, która przyniosła największe przychody w segmencie pecetowych gier na VR - 2,56 mln dolarów
- wśród VR-owych gier konsolowych numerem 1 okazało się Skyrim VR, które zapewniło wpływy na poziomie 2,14 mln dolarów
- 105,9 mln dolarów - to suma nagród w tegorocznych rozgrywkach e-sportowych
- 1 006 033 - rekordowa liczba widzów w tym samym momencie na Twitchu odnotowana podczas Counter-Strike: GO Major Grand Final
- 32 870 814 - tylko w 2017 roku taką sumę od graczy wspierających projekt uzyskali twórcy Star Citizen, gry, na którą zbiórka rozpoczęła się w... październiku 2012