W połowie grudnia dowiedzieliśmy się, że współzałożyciel studia Sledgehammer Games (m.in. Call of Duty Modern Warfare 3 i Call of Duty WWII) i długoletni współpracownik Activision – Glen Schofield – rozstaje się z firmą. Nie dowiedzieliśmy się wtedy, co skłoniło Schofielda do porzucenia korporacyjnej posady, ale w niedawnej rozmowie z redakcją Game Informera deweloper rzucił nieco światła na całą sprawę.
Okazuje się, że po transferze bezpośrednio ze Sledgehammer Games do Activision założyciele studia – wspomniany już Glen Schofield i Michael Condrey – zajęli się różnymi projektami na rzecz rozwoju firmy. Podczas gdy Condrey „pracował nad czymś” dla Activision, to Schofield skupił swoje wysiłki na stworzeniu zupełnie nowej marki w portfolio wydawcy. Ostatecznie przygotował prototyp nowego IP, który z niewiadomych przyczyn Activision odrzuciło - „chociaż nie powinno” - a dla Schofielda był to jasny sygnał, że „pora spróbować czegoś nowego”.
Schofield przyznaje, że sam proces tworzenia zupełnie nowej marki nie należy do łatwych – ciężko wykreować, a następnie wypromować coś zupełnie nowego, szczególnie gdy w portfolio wydawcy jest kilka pewniaków jak Call of Duty, Spyro i Crash, które przy znacznie mniejszym nakładzie czasu i środków gwarantują oczekiwane zyski.
Ostatecznie Schofield zdecydował się na odejście z firmy, bez planu awaryjnego czy posady zagwarantowanej w innych firmach i chociaż przyznaje, że nigdy nie spodziewał się, że zdecyduje się na taki krok, to z perspektywy czasu coraz lepiej rozumie swoje decyzje. Przyznaje przy tym, że lata w Activision były dla niego bardzo udane, ale gdy wysiłki włożone w kreację nowego IP nie spotkały się z uznaniem włodarzy studia, to wiedział, że musi odejść.
Schofield na razie pozostaje bez pracy, ale odbywa już spotkania w jej sprawie. Tymczasem drugi z założycieli Sledgehammer Games – Michael Condrey – objął kierownictwo nad nowym wewnętrznym studiem 2K Games.
Wierzycie, że Activision kiedykolwiek sięgnie jeszcze po nowe IP, czy raczej będzie odcinać kupony od kolejnych odsłon Call of Duty?
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!