E3 2019: Reklama napoju Mix It Up z transseksualną postacią w Cyberpunk 2077 wywołała burzę w sieci

LM
2019/06/13 19:51

Autorka grafiki przekonuje, że jest to jedna z form zaprezentowania zepsucia korporacyjnego świata, z którym przyjdzie nam się mierzyć w grze.

Wczoraj przy okazji informacji o wsparciu dla techniki Nvidia RTX w Cyberpunk 2077 podrzuciliśmy Wam przygotowane na tę okoliczność grafiki z nadchodzącej gry studia CD Projekt RED. Okazuje się, że na jednym z zaprezentowanych na nich bannerów reklamowych możemy zobaczyć kobiecą postać z męskimi genitaliami, która dodatkowo reklamuje napój „Mix It Up – 16 smaków, które uwielbiasz mieszać”. Jak łatwo się domyślić, sprawa bardzo szybko wywołała burzę wśród środowisk powiązanych z mniejszościami seksualnymi. Niektórzy zarzucają twórcom celową prowokację, inni, że nie do końca dobrze orientują się w ramach gatunku, pozostali uznają, że całość jest zwyczajnie w bardzo złym guście. Co o tym sądzą twórcy?

E3 2019: Reklama napoju Mix It Up z transseksualną postacią w Cyberpunk 2077 wywołała burzę w sieci

Kasia Redesiuk z CD Projekt RED odpowiedzialna za przygotowanie grafiki tłumaczy, że jest to jeden z wielu sposobów, w jakie twórcy ukazują zepsucie, które opanowało korporacyjny świat przyszłości wykreowany na potrzeby Cyberpunka 2077. Redesiuk podkreśla, że już teraz widzimy wiele zabiegów marketingowych ukierunkowanych na hiperseksualizowanie ludzi. Cyberpunk 2077 zaprezentuje konsekwencje tych praktyk w świecie, gdzie modyfikacje ciała stały się obsesją.

W Night City spotkamy więcej osób, które nie zgadzają się na podział płci, a te dodatkowo będą jeszcze znacznie wyraźniej się z tym afiszować. Agresywne korporacyjne reklamy prezentujące kobietę z męskimi genitaliami są skierowane właśnie do nich, by wyciągnąć z tego dodatkowe korzyści, podczas gdy modelka jest dla korporacji tylko rzeczą. A jest to jedynie jeden z powodów, dla których podczas zabawy rzucimy wyzwanie korporacyjnemu światu przyszłości. Umieszczenie właśnie tego bannera na obrazkach promocyjnych było całkowicie celowe.

GramTV przedstawia:

Cóż, nie da się ukryć, że najnowsza gra RED-ów kupiła sobie jeszcze więcej atencji, nawet jeśli jest ona podszyta kontrowersją. Zatrzymajmy się jednak na moment przy wizji Redesiuk – co o tym sądzicie? Kupujecie taką wizję przeszłości? Na zwiastunach widzieliśmy bohaterów z ostrzami zamiast rąk i masą innych urozmaiceń, usprawnień, zwyczajnie modyfikacji. Czy w obliczu tego wydaje się to nierealne, oderwane od wizji zaprezentowanego świata?

Cyberpunk 2077 ukaże się 16 kwietnia 2020 roku na PC, PlayStation 4 i Xbox One.


Sprawdź bogatą ofertę gier na PC i konsole w sklepie Sferis.pl.

Komentarze
10
L-M
Gramowicz
Autor
14/06/2019 13:09
dariuszp napisał:

 Afery nie było. Chyba że jeden wyjec na twiterze to dzisiaj burza.

I tak, i nie. W obecnych czasach trudno w ogóle odwołać się do tych tematów bez wdepnięcia na minę. A że mój wpis może być utożsamiany z redkacją całego Gramu, to wolałem napisać o burzy, niż o zgrozo, marginalizować niezadowolenie osób reprezentujących mniejszości seksualne. Takie czasy, wszędzie poprawność, nawet jeśli w małym stopniu, to jednak. Wyjec xD Dobre:)

Bambusek
Gramowicz
14/06/2019 12:57
dariuszp napisał:

Nah. Burzy nie było. Zwyczajnie jakaś obrażona księżniczka z pewnego "znanego" z tego typu zachowań portalu dla "graczy" poszła się czepiać do stoiska. I została zgaszona przez artystkę która była odpowiedzialna za tą reklamę (a w zasadzie wszystkie reklamy w grze). I tyle. Afery nie było. Chyba że jeden wyjec na twiterze to dzisiaj burza.

Gdyby się bawić w teorie spioskowe to można by pomysleć, że ktoś bardzo chciał się przyczepić, bo środowiska lewicowe mają od jakiegos czasu problem z Redami, a po konferencji MS gra znowu zdobyła dużo pozytywnego PR. 

sgWojo
Gramowicz
14/06/2019 08:31

IMO reklama bardzo pasująca do klimatu, a co więcej bardzo realistyczna (biorąc pod uwagę w jakim kierunku zmierza "zachód"). Jak tak dalej pójdzie to takie dziwolągi nie będą niczym nadzwyczajnym za 60 lat (już w niektórych miejscach nie są). "Redesiuk podkreśla, że już teraz widzimy wiele zabiegów marketingowych ukierunkowanych na hiperseksualizowanie ludzi. Cyberpunk 2077 zaprezentuje konsekwencje tych praktyk w świecie, gdzie modyfikacje ciała stały się obsesją." Piękne słowa. Genialny sposób żeby zmiażdżdzyć lewactwo nie pozostawiając mu żadnej lini obrony. Jakkolwiek by ktoś tej odpowiedzi pani Redesiuk nie skontrował, zrobi z siebie pośmiewisko. Gdyby tylko figurka z kolekcjonerki była ciekawsza... (rozumiem Geralta, A. Jensena, L. Croft, którzy są centralnymi postaciami w swoich grach/światach, ale generyczna postać z cyberpunka powinna być zastąpiona kimś/czymś bardziej charakterystycznym).




Trwa Wczytywanie