Premierowy zwiastun pecetowej wersji Red Dead Redemption 2

Wincenty Wawrzyniak
2019/10/31 17:15
4
0

Nadszedł czas – Rockstar Games opublikowało premierowy zwiastun pecetowej wersji Red Dead Redemption 2.

Na początku października studio Rockstar Games postanowiło zakończyć lata spekulacji i oczekiwania na oficjalną zapowiedź, ogłaszając, że słynne Red Dead Redemption II pojawi się na komputerach osobistych. Od wczoraj natomiast użytkownicy aplikacji Rockstar Games Launcher mogą już rozpocząć pobieranie plików instalacyjnych, które ważą całkiem sporo, bo prawie 110 gigabajtów. Ponadto dzisiaj do sieci trafiły screenshoty w rozdzielczości 4K, no i wreszcie – premierowy zwiastun. Film trwa wprawdzie niecałą minutę, jednak pokazuje kilka fragmentów z poszczególnych misji fabularnych, skupiając się głównie na przerywnikach filmowych. Ostrzegamy, że materiał może zawierać spoilery, dlatego oglądacie na własną odpowiedzialność.

Znów możemy dokładnie przyjrzeć się świetnej – i przede wszystkim ulepszonej – oprawie wizualnej, która została odpowiednio podkręcona w wersji pecetowej. Poprawieniu uległa ostrość tekstur oraz jakość oświetlenia, zwiększono również zasięg rysowania obiektów. Gra będzie obsługiwać rozdzielczość 4K, HDR i wykorzystywać monitory z wyższą częstotliwością odświeżania. Red Dead Redemption 2 w wersji na PC pojawi się w sprzedaży już 5 listopada bieżącego roku na platformach Rockstar Games Launcher oraz Epic Games Store. Użytkownicy Steama poczekają do grudnia.


GramTV przedstawia:

Komentarze
4
reddeadgang
Gramowicz
01/03/2020 11:36

Mi tam się podoba. 

"Red Dead Redemption 2 na PC ma taką przewagę, że społeczność stworzy zapewne imponujące modyfikacje graficzne"

Źródło: https://reddeadgang.pl

Tutaj się zgadazam. Tak samo było z Wiedźminem 3, GTA 5 i większością innych gier. Zresztą teraz już można zobaczyć na YouTube, ile da się wycisnąć z Red Dead Redemption 2. Tyle, że do tego trzeba mieć sprzęt za kilka/kilkanaście tysięcy.

Illidian_Stormrage
Gramowicz
01/11/2019 22:29
alex1112 napisał:

Szczerze to nie podoba mi się styl graficzny, w którym to poszło.

- Jakość tekstur strasznie nierówna. Np. mamy na świetnie wymodelowaną twarz + ramie wzięte z wersji konsolowej. Po prostu widać, że część tekstur prezentuje skrajnie różny poziom, to kłuje w oczy.

- Oświetlenie. No niby dopieszczone i fajne, ale ewidentnie widać że jest niespójne, że coś tu dodano nie usuwając starszego. Nie widać tego w dziennych lokacjach, ale w półmroku, czy w nocy, kłuje to po oczach.

- Brak/słabe wygładzenie krawędzi cieni. Jedną z pierwszych rzeczy jaką nauczono mnie jeszcze na studiach podczas tworzenia modeli 3D, to wygładzanie krawędzi. Ludzkie oko „nie lubi” ostrych krawędzi, ponieważ w naturze z wyłączeniem kryształów one nie występują. 0:14 dla przykładu. Znowu kłania się „dopieszczenie” oświetlenia na kolanie.

- Kolorystyka. Z połowa scen ma straszliwie soczyste kolory, druga stonowane. Rozumiem, że jest to związane z poprawą jakości oświetlenia i zasięgiem rysowania świata. Zniknęła mgiełka i filtry maskujące, no ale te elementy nadawały jednolity kolorystyczne klimat produkcji.

- Ogień i wybuchy to dalej masakra. I jednej rzeczy nie mogę pojąć. Czy naprawdę twórcy gier nie mogą w końcu pójść na poligon, opłacić wysadzenie kilku lasek TNT i zobaczyć jak takie wybuchy wyglądają? Dużo łatwiej było by im to odwzorować, wyglądało by to bardziej realistycznie i po prostu dużo lepie. A tak nieudolnie próbujemy robić kule płomieni, jak by to kanistry z benzyną wybuchały.

 

Podsumowując: Od razu widać że gra nie była robiona z myślą o PC. Wiele elementów, które dodano i miało poprawiać jakość oprawy, po prostu nie współgra między sobą, tylko spłukuje grubą warstwę makijażu, którą przykryto niedoskonałości wydań konsolowych. Ale tan makijaż nakładali prawdziwi spece, z wizją i kunsztem. Aby to pykło to należało by wymienić pozostałe tekstury w grze (czyli jakieś 90%), od nowa zaprogramować oświetlenie, od nowa stworzyć efekty wody i ognia. Jeśli twórczy wydadzą narzędzia moderskie, to może za 3-4 lata doczekamy się pakietu modów, który to naprawi, ale do zagrania będzie potrzebny komp z NASA.

Jak ja kocham takie brednie zawistników... Ale to dobrze że bolą cztery litery bo mają boleć się nauczycie nie zarzekać się iż jakaś gra nie wyjdzie na inną platformę. Ta gra na PS4 była mega dopracowana z mega fabułą a na PC jest zrobiona jeszcze lepiej i znów tak jak w przypadku GTA V będzie to najlepsza dostępna wersja gry na rynku deal with it a swoje żalencje zostaw dla siebie. P.S. Rozumiem że te brednie które wysmarowałeś oceniasz przez pryzmat trailerów? Beka z gościa :D. P.S.S. Nie była robiona z myślą o PC? Rockstar mówi coś z goła innego.

 

"

DLACZEGO TERAZ? Odwiedzając studio Rockstar, skorzystałem z okazji, by u samego źródła dopytać: dlaczego dopiero teraz? Dlaczego pecetowe edycje zawsze wychodzą z pewnym opóźnieniem? Ponoć chodzi tylko o czas stworzenia odrębnej wersji (przynajmniej przy dwóch ostatnich tytułach). Rockstar pracuje inaczej niż pozostałe studia, które robią jednocześnie grę na wszystkie platformy. Tutaj najpierw powstaje najlepsza możliwa wersja konsolowa, a dopiero potem deweloperzy poświęcają całą swoją uwagę wydaniu na PC. I dopiero gdy skończą, grę można pokazać światu. Źródło: https://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=13625
alex1112
Gramowicz
01/11/2019 17:15

Szczerze to nie podoba mi się styl graficzny, w którym to poszło.

- Jakość tekstur strasznie nierówna. Np. mamy na świetnie wymodelowaną twarz + ramie wzięte z wersji konsolowej. Po prostu widać, że część tekstur prezentuje skrajnie różny poziom, to kłuje w oczy.

- Oświetlenie. No niby dopieszczone i fajne, ale ewidentnie widać że jest niespójne, że coś tu dodano nie usuwając starszego. Nie widać tego w dziennych lokacjach, ale w półmroku, czy w nocy, kłuje to po oczach.

- Brak/słabe wygładzenie krawędzi cieni. Jedną z pierwszych rzeczy jaką nauczono mnie jeszcze na studiach podczas tworzenia modeli 3D, to wygładzanie krawędzi. Ludzkie oko „nie lubi” ostrych krawędzi, ponieważ w naturze z wyłączeniem kryształów one nie występują. 0:14 dla przykładu. Znowu kłania się „dopieszczenie” oświetlenia na kolanie.

- Kolorystyka. Z połowa scen ma straszliwie soczyste kolory, druga stonowane. Rozumiem, że jest to związane z poprawą jakości oświetlenia i zasięgiem rysowania świata. Zniknęła mgiełka i filtry maskujące, no ale te elementy nadawały jednolity kolorystyczne klimat produkcji.

- Ogień i wybuchy to dalej masakra. I jednej rzeczy nie mogę pojąć. Czy naprawdę twórcy gier nie mogą w końcu pójść na poligon, opłacić wysadzenie kilku lasek TNT i zobaczyć jak takie wybuchy wyglądają? Dużo łatwiej było by im to odwzorować, wyglądało by to bardziej realistycznie i po prostu dużo lepie. A tak nieudolnie próbujemy robić kule płomieni, jak by to kanistry z benzyną wybuchały.

 

Podsumowując: Od razu widać że gra nie była robiona z myślą o PC. Wiele elementów, które dodano i miało poprawiać jakość oprawy, po prostu nie współgra między sobą, tylko spłukuje grubą warstwę makijażu, którą przykryto niedoskonałości wydań konsolowych. Ale tan makijaż nakładali prawdziwi spece, z wizją i kunsztem. Aby to pykło to należało by wymienić pozostałe tekstury w grze (czyli jakieś 90%), od nowa zaprogramować oświetlenie, od nowa stworzyć efekty wody i ognia. Jeśli twórczy wydadzą narzędzia moderskie, to może za 3-4 lata doczekamy się pakietu modów, który to naprawi, ale do zagrania będzie potrzebny komp z NASA.




Trwa Wczytywanie