Zgodnie z tradycją serwis GamesIndustry.biz opublikował zestawienie podsumowujące bieżący (i mijający) rok w branży. Zaczynając więc od początku, w roku 2019 rynek gier wideo był wart dokładnie 148,8 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 7,2% w porównaniu do roku poprzedniego. Aż 68,2 miliarda dolarów zawdzięczamy grom mobilnym, przy czym mowa tutaj głównie o smartfonach, aczkolwiek całkiem spory udział mają również tablety. Mobilny rynek jest również najszybciej rozwijającym się obszarem, czyniąc postępy równe nawet 9,7% w skali roku. Poza tym nadal bardzo ważną częścią rynku są konsole (45,3 mld dolarów) oraz komputery osobiste (35,3 mld dolarów). W przypadku konsol mamy do czynienia ze wzrostem dwukrotnie szybszym, niż w przypadku pecetów. Jedyny obszar, który radzi sobie coraz gorzej, to gry przeglądarkowe – w tym roku był wart jedynie 3,5 mld dolarów.Później mamy kwestię nośników, gdzie zdecydowanie dominuje sprzedaż cyfrowa. W przypadku komputerów osobistych wygenerowała ona bowiem 31 miliardów dolarów, czyli o 6,2% więcej niż w zeszłym roku i o miliard więcej niż na konsolach (tyle że w przypadku konsol mamy do czynienia ze wzrostem o 14,5%). Sprzedaż fizyczna wygenerowała z kolei 16,1 miliarda dolarów – wzięto tutaj pod uwagę zarówno pecety, jak i konsole) – czyli o 5,5% mniej niż w roku 2018. Następnie możemy zobaczyć grafikę dotyczącą platform, przy czym warto zaznaczyć, że dane pochodzą z Wielkiej Brytanii. Tam (i zapewne nie tylko tam) na pierwszym miejscu znalazło się PlayStation 4. Zaraz za nim mamy Xbox One, na trzecim miejscu Nintendo Switch, na czwartym Nintendo 3DS i dopiero na piątym pecety, gdzie sprzedało się zaledwie 0,9% gier pudełkowych.
Dziennikarze popularnego serwisu GamesIndustry.biz opublikowali obszerne podsumowanie bieżącego roku w branży gier wideo.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!