State of Play: prezentacja Ghost of Tsushima, gra zapiera dech w piersiach na nowym gameplayu!

Wincenty Wawrzyniak
2020/05/14 22:10

Deweloperzy ze studia Sucker Punch Productions zaprezentowali swoje najnowsze dzieło – Ghost of Tsushima – podczas dzisiejszego State of Play.

Mamy to – pełnoprawna prezentacja gry Ghost of Tsushima od studia Sucker Punch Productions. Wbrew temu, czego obawiała się całkiem spora część graczy po ostatnim wybryku Ubisoftu z gameplayem z Assassin’s Creed Valhalla, który tak naprawdę nie miał nic wspólnego z… samym gameplayem, twórcy Tsushima rzeczywiście pokazali dokładnie to, na co czekaliśmy. Zaczęło się od eksploracji tytułowej wyspy Cuszima (Tsushima), podczas której jeden z deweloperów tłumaczył działanie systemu nawigacyjnego zaimplementowanego w grze. Będziemy mogli korzystać z szybkiej podróży, pogłaskać dzikiego lisa, zamienić się na moment w asasyna i umiejętnie skakać po gałęziach, podziwiać zapierające dech w piersiach krajobrazy… Krótko mówiąc, całość wygląda niesamowicie. Zobaczcie sami.

Następnie – walka. Przede wszystkim niezwykle satysfakcjonująca, pozwalająca na wykonywanie typowo samurajskich ruchów, parowanie ciosów w ostatniej sekundzie, aby złamać gardę naszego przeciwnika i wyeliminować go jednym ciosem. Możemy jednak wcielić się w tytułowego Ducha, który wszystko załatwia zgoła inaczej – po cichu, używając absolutnie każdej dostępnej sztuczki czy podstępu. Gra pozwoli nam między innymi na podwójną eliminację po cichu, będziemy rzucać bomby dymne i załatwiać sprawy tak, że nasi przeciwnicy zaczną się nas bać, co wpłynie również na walkę. Kolejną kwestią, którą zaprezentowali twórcy, jest zarządzanie wyglądem oraz statystykami naszego głównego bohatera. Nie tylko będziemy mogli zmieniać sam ubiór (kwiaty, które znajdziemy po drodze w czasie podróży, pozwolą nam na zmianę koloru naszych szat), ale również styl walki za pomocą tak zwanych Charms, czyli talizmanów.

GramTV przedstawia:

Otrzymamy również Photo Mode, który pozwoli na robienie naprawdę pięknych, niesamowitych zdjęć dzięki najróżniejszym opcjom czy efektom. A jakby tego było mało, twórcy umożliwią nam również zmianę całej koncepcji graficznej gry, której celem jest sprawienie, że poczujemy się tak, jakbyśmy grali we własnym samurajskim filmie – wszystko będzie w klimatycznej, czarno-białej oprawie. Na koniec warto również zaznaczyć, że w Ghost of Tsushima będziemy mogli grać z japońskim dubbingiem, który zapewne wzmocni immersję. Zapowiada się naprawdę świetnie. Przypomnijmy jeszcze, że Ghost of Tsushima zadebiutuje 17 lipca bieżącego roku wyłącznie na konsoli PlayStation 4. Koniecznie dajcie znać w komentarzach, co sądzicie o dzisiejszym State of Play!

State of Play: prezentacja Ghost of Tsushima, gra zapiera dech w piersiach na nowym gameplayu!

Komentarze
11
Kafar
Gramowicz
15/05/2020 15:10

Czyżby? Może i ładna chociaż widać że to odchodząca generacja, jednak nie grafika najważniejsze.. ale gdybym ostatnio nie grał w Assassina odyseję to pewnie powiedziałbym że to map pack do odysei :P GHost jest taaaaaak bardzo Ubisoftowy że aż trochę smutne.

dariuszp
Gramowicz
15/05/2020 09:48

Ludzie narzekający na tekstury czy coś powinni pamiętać że to gra na PS4. I musi działać na bazowym PS4. Nie tylko na Pro. Nie mówiąc o PS5.

U5 będzie wspierany bo jest wtecznie kompatybilny. Ale to nie oznacza że nagle będziesz mógł wyciągnąć na leciwym PS4 grafikę jaką widzieliście. Nie bez powodu demo Unreal było pokazane na PS5. SSD do ładowania danych (tekstur, modeli), GPU bliższy prędkością 1080 Ti żeby obliczać oświetlenie. Cała masa rzeczy jest potrzebna żeby osiągnąć taki efekt.

To co widzieliśmy to prezentacja świata. Jeszcze nie widzieliśmy wszystkiego co gra ma do zaoferowania.

Fearror
Gramowicz
15/05/2020 09:34

Ślicznie. Nie powstydziłaby się jako startowy tytuł na PS5, porównując do Xowych gameplayow z poprzedniego tygodnia.

Ciekawi mnie jednak bardziej jak te U5 ma być wspierane przez wszystkie obecne sprzęty generacji (Switch... Da faq?)




Trwa Wczytywanie