Demon’s Souls na PS5 z dwoma trybami działania. Fajerwerki albo wydajność

LM
2020/06/15 10:30
6
1

Wsparcie dla techniki śledzenia promieni albo stabilna liczba klatek. Czy aby nie przeceniamy możliwości konsol nowej generacji?

Kolejna porcja doniesień dla fanów gier w formule souls-like. Przy okazji niedawnej zapowiedzi remake’u Demon’s Souls na PlayStation 5 Sony ujawniło, że gra będzie działać na konsoli nowej generacji w dwóch trybach. Pierwszy będzie dedykowany jak najlepszej oprawie wizualnej, podczas gdy drugi zadba o stabilną wydajność podczas zabawy. Rozwiązanie podobne do tego, które na konsolach PlayStation 4 Pro oglądaliśmy przy okazji premiery gry Nioh.Demon’s Souls na PS5 z dwoma trybami działania. Fajerwerki albo wydajność

Wedle spekulacji pierwszy z nich pozwoli korzystać z dopracowanych cieni i zaimplementowanych technik śledzenia promieni w 30 FPS, podczas gdy w drugim przy niższej rozdzielczości i bez graficznych fajerwerków będziemy bawić się w stabilnym 60 FPS. Oczywiście nie są to oficjalne informacje przekazane przez producenta czy wydawcę, ale zwracają uwagę na kompromis, który będzie konieczny nawet na konsolach nowej generacji.

Z jednej strony zamknięte środowisko konsoli pozwoli deweloperom na dużo więcej, a z drugiej podzespołów nie oszukają i nawet jeśli PlayStation 5 zaoferuje dużo więcej mocy w porównaniu do poprzedniczki, to chyba wciąż za mało, by sprostać przehypowanym oczekiwaniom.

GramTV przedstawia:

Wracając do samego Demon’s Souls, to opracowana przez Bluepoint Games i SIE Japan Studio wersja ma zaoferować zupełnie nowy tryb zabawy – Fractured Mode. Na tę chwilę trudno powiedzieć, czego możemy się spodziewać, ale fanów oryginału warto przestrzec, że spotkanie z odnowioną wersją może smakować nieco inaczej.

Demon’s Souls zmierza wyłącznie na PlayStation 5, ale nie znamy okienka wydawniczego. Mamy za to zwiastun i garść screenów.

Komentarze
6
porckypizgus
Gramowicz
15/06/2020 18:19

Ciekawe czy będzie można przełączyć się pomiędzy wersjami z PS3 i PS5 w czasie rzeczywistym jak w Monkey Island czy niedawno wydanym C&C ?

W sumie to nie jest aż taki zły pomysł. W takiego Nioha to o wiele lepiej grało mi się w systemie 30fps niż w tym szybkim :D 

MisioKGB
Gramowicz
15/06/2020 12:03

Obstawiam w większości gier opcje:4k/60fps low4k/30fps high1080p/60fps ultra




Trwa Wczytywanie