Eksperymentalne połączenie MOBA z RTS-em wróciło do planów wydawniczych Creative Assembly.
Eksperymentalne połączenie MOBA z RTS-em wróciło do planów wydawniczych Creative Assembly.
Tym razem ciekawostka dla fanów marki Total War. Po ponad roku od oficjalnego zamknięcia serwerów gry Total War: Arena firmy NetEase i Creative Assembly poinformowały, że projekt wraca do życia w poprawionej formie. Eksperymentalne połączenie MOBA i RTS-a nigdy nie wyszło poza fazę otwartych testów, ale restart prac nad grą wskazuje, że być może deweloperom udało się wypracować satysfakcjonujące rozwiązania w mechanice. Niestety na tę chwilę gra działa wyłącznie w Chinach i chociaż nie mamy potwierdzenia, że wyjdzie poza Państwo Środka, to Creative Assembly zdradziło, że bierze taki scenariusz pod uwagę. Zainteresowanym pozostaje czekać na kolejne komunikaty.
Rozgrywka w Total War: Arena koncentrowała się na drużynowych bitwach PvE i PvP, podczas których gracz wybierał dowódcę i na czele z nim prowadził trzy dobrane przez siebie oddziały. Pojedynczą stronę w starciu tworzyła grupa dziesięciu graczy, a każdy miał władzę tylko nad swoimi oddziałami, a dzięki odpowiedniemu liderowi, otrzymywał specjalne premie bitewne. Całość jednak nie zadowoliła deweloperów, którzy po roku testów postanowili zamknąć serwery w lutym 2019 roku.
Total War Arena powstało z myślą o PC, dla free-to-play z opcjonalnymi mikropłatnościami.