Priorytetem w tworzeniu Marvel Rivals jest zapewnienie graczom przede wszystkim dobrej zabawy.
Jakiś czas temu informowaliśmy o pracach nad kolejnymi sezonami Marvel Rivals. Podczas Game Developer’s Conference 2025 producent wykonawczy Marvel Games, Danny Koo, w rozmowie z PCGamer, podzielił się natomiast założeniami zespołu. Podkreślił, że nadrzędnym celem jest dostarczenie graczom jak najbardziej satysfakcjonującej rozgrywki, co ma przyciągnąć szerokie grono odbiorców, w tym przede wszystkim graczy casualowych.
Marvel Rivals
Marvel Rivals: Twórcy przedkładają frajdę nad balans
Danny Koo przekazał, że kwestie związane z balansem, choć ważne dla pewnej grupy graczy, są traktowane jako drugorzędne. Koo wyjaśnił, że proces balansowania postaci w Marvel Rivals rozpoczyna się od oceny, czy dana postać jest interesująca i przyjemna w sterowaniu. Dopiero później analizowane są dane dotyczące współczynników zwycięstw poszczególnych bohaterów, aby upewnić się, że żaden z nich nie jest nadmiernie dominujący i nie psuje zabawy innym.
Każdą postać balansujemy przede wszystkim pod kątem frajdy z rozgrywki – najważniejsze jest to, czy dana postać sprawia przyjemność z grania. Dopiero potem zespół analizuje dane dotyczące współczynników wygranych, by upewnić się, że żadna postać nie jest zbyt irytująca czy dominująca, tak by wszyscy wciąż dobrze się bawili. Ale to jest drugorzędne.
Twórca zauważył też, że większość graczy preferuje szybkie, niezobowiązujące mecze w trybie Quick Play, a tryby rankingowe cieszą się mniejszą popularnością. Niemniej Koo podkreślił, że rywalizacja jest ważna, ponieważ daje graczom możliwość zaprezentowania swoich umiejętności.
[Gracze - dop. red.] chcą po prostu dobrze się bawić ze znajomymi, powiedzieć: ‘Hej, wskakujemy do kolejki i gramy szybką partyjkę.’ Ale tryb rankingowy też jest istotny, prawda? Bo gracze chcą mieć również możliwość pokazania swojego poziomu i umiejętności.
GramTV przedstawia:
W kwestii systemu dobierania graczy (matchmakingu), Koo zapewnił, że gra stara się łączyć osoby o podobnym poziomie umiejętności i tempie postępów, aby zapewnić komfortowe doświadczenie. Dodał, że zespół na bieżąco monitoruje postępy graczy i w razie potrzeby wprowadza korekty w każdym sezonie.
Marvel Rivals trafiło na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Strzelanka zadebiutowała 6 grudnia 2024 roku w modelu free-to-play.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!