Kolejny tydzień za nami, czas zebrać najważniejsze wieści ze świata gier i popkultury z minionych siedmiu dni – mamy sporo nowych informacji na temat konsol nowej generacji.
Nowe informacje o PlayStation 5 i Xboksie Series X
Xbox Series X – pierwsze wrażenia oraz nowe informacje
Na początku ubiegłego tygodnia w sieci pojawiło się sporo materiałów na temat konsoli nowej generacji Microsoftu, czyli Xboksa Series X. Sporo zagranicznych serwisów oraz twórców internetowych miało bowiem okazję przetestować sprzęt. Zanim jednak przejdziemy do szczegółów przypomnijmy, że zarówno Xbox Series X, jak i Xbox Series S zadebiutują na rynku 10 listopada bieżącego roku. Warto również zaznaczyć, iż żadna z osób, którym przyszło testować konsolę, nie miała jednak okazji sprawdzić w akcji gier, które są tworzone z myślą o nowej generacji – wszystkie testy uwzględniają więc działanie nowego Xboksa w przypadku wydanych już na rynku tytułów. Już na pierwszy rzut oka praktycznie wszystkie artykuły oraz przygotowane materiały zwracają uwagę na znacznie szybsze (w niektórych przypadkach nawet czterokrotne) uruchamianie gier.
Przykładów jest mnóstwo. Dziennikarz serwisu The Verge w swoim obszernym tekście przyznał, że takie gry, jak Sea of Thieves, Warframe czy Destiny 2 ładują się nawet minutę (lub więcej) szybciej na Xboksie Series X. Redaktor portalu GameSpot przyznał, że menu główne Red Dead Redemption 2 na ekranie pojawiło się po 38 sekundach (dla porównania, w przypadku Xboksa One często musimy czekać nawet dwie minuty). Co ciekawe, dziennikarze serwisu IGN uzyskali w przypadku RDR 2 zupełnie inne wyniki – 2 minuty i pięć sekund w przypadku Series X oraz 2 minuty i 38 sekund w przypadku Xboksa One. Nic nie zmienia jednak faktu, że poprawa jest naprawdę ogromna.
Mnóstwo pochwał zebrała również nowa funkcja zwana Quick Resume – chodzi tutaj o możliwość jednoczesnego uruchomienia maksymalnie od 5 do 6 gier, pomiędzy którymi możemy następnie swobodnie się przełączać za pomocą jednego konkretnego przycisku bez konieczności restartowania któregokolwiek z tytułów. Redaktorzy serwisu GameSpot zauważyli, że przejście z jednej gry do drugiej zajmuje od 5 do maksymalnie 8 sekund. Warto przy tym zaznaczyć, że stany gry zostają zachowane nawet po wyłączeniu konsoli! Takowa opcja może okazać się szczególnie pomocna w przypadku usługi Xbox Game Pass, aczkolwiek nie wszystkie produkcje dostępne w ramach subskrypcji obsługują (przynajmniej nie na ten moment) funkcję Quick Resume.
GramTV przedstawia:
IGN zwróciło również szczególną uwagę na niezwykle cichą pracę urządzenia, które jest praktycznie niesłyszalne w stanie bezczynności. Sama konsola także uruchamia się błyskawicznie. Obok tego wszystkiego pojawiły się wzmianki o pewnych ograniczeniach, dotyczących głównie liczby klatek na sekundę, które na ten moment różnią się od obiecywanych wartości. Niemniej jednak kolejną zaletą Microsoftowej konsoli nowej generacji jest zdecydowanie możliwość wspólnego grania w trybie sieciowym graczy posiadających Xboksa Series X z posiadaczami Xboksa One. Na koniec jednak nie sposób zapomnieć o pamięci – choć XSX został wyposażony w dysk o pojemności 1 TB, ostatecznie dziennikarze donoszą, że dostępne miejsce będzie wynosić jedynie 802 GB. Cóż, nie można mieć wszystkiego…
PlayStation 5 – pierwsze wrażenia oraz nowe informacje
Skoro była już mowa o Xboksie Series X, nadszedł czas na konkurencję. Wczoraj na YouTubie rozpoczął się tak zwany Tydzień Grania. W dużym uproszczeniu: chodzi o japońskich twórców internetowych, którym Sony dostarczyło egzemplarze swojej konsoli nowej generacji. W sieci pojawiło się z tej okazji mnóstwo nowych materiałów pozwalających przyjrzeć się PS5 w akcji. Dowiedzieliśmy się kilku interesujących rzeczy – po pierwsze, podobnie zresztą jak w przypadku XSX, PlayStation 5 ładuje się naprawdę szybko. Przy okazji testowania Astro’s Playroom, od momentu naciśnięcia przycisku startu do rozpoczęcia rozgrywki mija 3,8 sekundy.
Ba, dziś donosiliśmy również o bardzo krótkich czasach ładowania po śmierci bohatera w grze. Na nagraniach ze wspomnianego Astro’s Playroom możemy wyraźnie zobaczyć, że czas, jaki upływa od śmierci naszego bohatera do ponownego załadowania gry, aby móc znów spróbować swoich sił w przejściu trudnego poziomu, jest niezwykle krótki. Dzięki temu gracze nie będą musieli martwić się utratą ostatnich pokładów cierpliwości, musząc nieustannie wpatrywać się w ekran ładowania – cały proces sprawia wrażenie niezwykle płynnego. Podobnie było zresztą w przypadku Godfall, gdzie ekranów ładowania po śmierci właściwie w ogóle nie ma.
Zaraz obok głównej atrakcji, czyli oczywiście konsoli, twórcy otrzymali do testów również kontroler DualSense – w tym przypadku jednak nie dowiedzieliśmy się właściwie niczego nowego (no, z wyjątkiem ciekawostki). Haptyczne wibracje przez wielu zostały praktycznie porównane do game-changera, chwalono również adaptacyjne spusty. Podświetlenie kontrolera będzie mogło zmieniać kolor – na zdjęciach pokazano oświetlenie niebieskie, zielone, czerwone oraz fioletowe. Jeśli zaś chodzi o ciekawostkę: wspomniane podświetlenie będzie zmieniać się w zależności od gry oraz stanu naszej postaci. Według najnowszych doniesień kolory mają ułatwić identyfikowanie graczy, którzy bawią się w trybie lokalnej kooperacji. Z wypowiedzi wynika również, że PlayStation 5 także jest konsolą bardzo cichą. Niektórzy testerzy byli bardzo zachwyceni tym aspektem, przyznając nawet, że cicha praca PS5 jest bardziej imponująca niż czasy ładowania.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!