Studio Insomniac Games podkreśla przede wszystkim, że Spider-Man: Miles Morales w wersji na PlayStation 5 będzie w pełni pozbawiony ekranów wczytywania. Brian Horton, dyrektor kreatywny, zapewnia, że gra załaduje się natychmiastowo bez względu na to, czy polegniemy w walce, czy zdecydujemy się na wykorzystanie szybkiej podróży. Wersja na PlayStation 4 wykorzystuje natomiast te same systemy, co Marvel’s Spider-Man z 2018 roku. Oznacza to, że jeśli zdecydujemy się na szybką podróż, będziemy zmuszeni do obejrzenia krótkiej scenki z miejskiego metra.
Powód nr 2 – lepsza i bardziej szczegółowa oprawa wizualna
Deweloperzy informują, że Spider-Man: Miles Morales zapewni na PlayStation 5 znacznie bardziej realistyczną oprawę wizualną. Duża w tym zasługa ray-tracingu. Twórcy podkreślają, że podczas rozgrywki światło odbija się od lodu czy wody, a efekty różnią się w zależności od pory dnia i warunków atmosferycznych.
Powód nr 3 – bardziej realistyczne animacje postaci
Modele postaci na PlayStation 5 są znacznie bardziej realistyczne. Jak informuje Gavin Golden, dyrektor artystyczny, efekt ten udało się uzyskać dzięki skanom 4D, które pozwoliły deweloperom uzyskać znacznie więcej danych, dzięki czemu stworzono bardziej wiarygodne animacje. Deweloper podkreśla także, że poprawione zostały włosy bohaterów. Twórcy w tym przypadku korzystali ze złożonej techniki renderowania, której nie mogli wykorzystać na PlayStation 4.
GramTV przedstawia:
Powód nr 4 – płynniejsza rozgrywka i ulepszony system destrukcji otoczenia
Dyrektor artystyczny zapewnia również, że użytkownicy PlayStation 5 będą znacznie częściej doświadczać różnego rodzaju wybuchów i destrukcji otoczenia. Natomiast James Hamm, starszy animator, dodaje, że płynność animacji na poziomie 60 klatek na sekundę sprawia, że ruchy postaci są bardziej realistyczne, a Miles „ślizga” się po ekranie.
Powód nr 5 – bardziej immersyjna walka, dzięki możliwościom kontrolera DualSense
Brian Horton, dyrektor kreatywny gry, przekonuje, że haptyczne wibracje wprowadzą graczy na zupełnie nowy poziom immersji. Deweloper zaznacza, że na PlayStation 4 również dostępne są wibracje, jednak dopiero technologia oferowana przez DualSense pozwala poczuć bioleketryczne ciosy wyprowadzane przez Milesa. Twórca zaznacza również, że w trakcie bujania się na sieci gracze odczują różny opór na triggerach.
Spider-Man: Miles Morales zadebiutuje na rynku 12 listopada na PlayStation 4 i PlayStation 5. Wersja na next-genowy sprzęt japońskiej firmy pojawi się w Polsce 19 listopada, podobnie jak najnowsza konsola Sony.
Cześć, jestem Mikołaj i w gram.pl pracuję od 2020 roku. Zajmuję się głównie newsami, ale tworzę też różnego rodzaju quizy oraz zestawienia TOP 10. Prywatnie fan fantastyki i gier z dobrą fabułą.