PS5 i Xbox Series X – porównano czasy wczytywania gier oraz uruchomienia sprzętu

Wincenty Wawrzyniak
2020/11/06 17:00
2
0

Redaktorzy portalu GameSpot postanowili porównać, jak szybko uruchamia się PlayStation 5 oraz Xbox Series X, a także jak nowa generacja radzi sobie ze wczytywaniem gier.

Na łamach naszego portalu pojawiła się dziś recenzja konsoli nowej generacji Sony, czyli PlayStation 5. Dzień wcześniej mogliście z kolei trafić na recenzję konkurenta, czyli Xboksa Series X. Pewne jest, że w obu przypadkach mamy do czynienia z bardzo mocnym sprzętem, który powinien sprostać oczekiwaniom nawet tych najbardziej wymagających graczy. Teraz natomiast donosimy o interesującym porównaniu, którym podzieliła się w sieci redakcja serwisu GameSpot.PS5 i Xbox Series X – porównano czasy wczytywania gier oraz uruchomienia sprzętuDziennikarze portalu postanowili porównać, jak nowa generacja radzi sobie z wymagającymi grami i policzyć, ile dokładnie czasu zajmuje odpalenie danego tytułu na PS5 oraz Xboksie Series X. Co więcej, jeden z redaktorów serwisu The Verge ujawnił, jak szybko uruchamiają się obie konsole (oraz ile czasu zajmuje przejście z trybu spoczynku do trybu aktywnego). W drugim przypadku uruchomienie konsoli PlayStation 5 (tak zwany cold boost) trwa 24 sekundy, podczas gdy Xbox Series X potrzebuje 25 sekund.

Wczytywanie ramki mediów.

Co ciekawe, uruchomienie konsoli z trybu spoczynku prezentuje się zgoła inaczej – nowy Xbox potrzebuje jedynie 4 sekund, a PS5 aż 14. To jednak może tłumaczyć architektura Xboksa oraz specjalnie zaprojektowana funkcja Quick Resume. GameSpot z kolei przetestował pięć głównych produkcji; zestawienie znajdziecie poniżej.

Wczytywanie ramki mediów.

GramTV przedstawia:

Komentarze
2
alex1112
Gramowicz
07/11/2020 20:37

Będą szczerym nie jestem tego w stanie inaczej odebrać jak wyprzedzanie na trzeciego. Co wy ludzie robicie z tymi cennymi sekundami życia.

gamerBOY
Gramowicz
07/11/2020 03:18

W sieci pojawiają się już filmiki na temat wczytywania gier wstecznej kompatybilności na ps5 oraz xsx. Różnice pokazujące przewagę szybszego wczytywania na konsoli Microsoftu nie pokazują kłamstw na temat zapowiedzi Marka Cernego o szybkości jego dysku SSD ps5. Takie informacje są póki co wyjęte z tyłka i te filmiki, ponieważ jest to póki co wspierane grami wstecznej kompatybilności. Dla sonego prawdopodobnie ogarnięcie wstecznej nie było takim priorytetem jak u Microsoftu i tutaj nie jest wina dysku SSD a raczej złym skalibrowaniem pod nową generację. Na innej recenzji widać prosty przykład gry the last of us 2. Na PS4 pro gra ładuje się o piętnaście sekund szybciej jak na konsoli ps5. Czy mówimy tutaj o nieudolności dysku SSD? Oczywiście że nie. Zwykły bug nie ułatwiający przyspieszenia tejże gry na ps5. Zła optymalizacja itp. Jakby ingerencja SSD w tą grę nie miała miejsca. To tak jak miałbym przytoczyć ostatnią nowinkę technologiczną na temat x box one x gdzie gra watch dogs legion spadała poniżej 30 klatek na sekundę oraz miała zawieszenia, zadyszki, przegrzewał się i resetowała. Najpotężniejsza konsola na świecie miała problemy ze spadkiem wydajności? Odpowiedzcie sobie sami na to pytanie. Prawdziwy czas wczytywania niech pokażą takie gry jak nadchodzące tytuły pod ps5 i xsx. a już teraz sam Spiderman Miles Morales pokazuje że gra wczytuje się w zawrotnym tempie z menu konsoli w 13 sekund. Póki co konsola od Microsoftu podnieca się wsteczną kompatybilnością oraz 13 teraflopami. No i teraz tymi że filmikami o czasie ładowania. Dla mnie żałosne.