Battlefield 6 wciąż nie został zapowiedziany, a my właśnie poznaliśmy nowe szczegóły dotyczące jednego z najważniejszych elementów gry. Destrukcja otoczenia ma wejść na zupełnie nowy poziom, który nie był jeszcze dostępny w serii. Według pierwszych plotek gracze będą mogli zniszczyć całe miasta, a walenie się budynków nie będzie w żaden sposób oskryptowane. Potwierdzają to również najnowsze doniesienia jednej z osób, która była obecna na niedawnym pokazie gry za zamkniętymi drzwiami. Wiele wskazuje na to, że fragi będziemy mogli zdobywać mniej konwencjonalnymi metodami, w tym zasypując przeciwników elementami budynków oraz gruzem.
Anonimowy artysta pracujący nad efektami wizualnymi był obecny na pokazie dema technologicznego najnowszej wersji silnika Frostbite, która ma napędzać Battlefielda 6. Podczas prezentacji pokazano film przedstawiający technologię destrukcji otoczenia w czasie rzeczywistym. Nowa funkcja zrobiła na widzach ogromne wrażenie, szczególnie fragment z walącym się szklanym budynkiem.
Pokazali nam bardzo krótki materiał filmowy, podobny do dema technologicznego pokazanego na pokazie EA ubiegłego lata. Przedstawiał nowocześnie wyglądający szklany budynek od frontu, który po serii eksplozji na parterze po prostu się przewrócił. Budynek opadł na zaparkowaną przed nim ciężarówkę i zakopał ją w gruzach, tym samym symulując interaktywne zniszczenie w czasie rzeczywistym. Z wrażenia wybuchła mi głowa.
Zdaniem anonimowego źródła na mapie można zniszczyć każdy budynek poprzez interakcję graczy. Do destrukcji nie będzie potrzebna tona materiałów wybuchowych na każdym piętrze budynku, a wystarczy odpowiednio rozmieścić ładunki na parterze, aby eksplozja zniszczyła cały budynek. Co więcej, najnowsza część Battlefielda ma zaoferować również realistyczne symulacje płynu i pirotechniki, a także wiernie oddać fizykę dymu i cząsteczek.
Przypomnijmy, że według niepotwierdzonych informacji Battlefield 6 zawierać będzie darmowy tryb battle royal. Multiplayer doczeka się również wielu usprawnień oraz powrotów znanych i lubianych rozwiązań. Za produkcję gry może odpowiadać oddział DICE z Los Angeles.
Oficjalna zapowiedź gry ma nastąpić w połowie wiosny. Debiut produkcji przewidziany jest na koniec bieżącego roku.