Assassin’s Creed: Shadows zaskakuje detalami, lecz także błędami oraz słabym AI przeciwników

Mikołaj Berlik
2025/03/21 10:20
1
0

Materiały w internecie pokazują niedociągnięcia Ubisoftu.

Jak już wiemy, wczoraj odbyła się premiera Assassin’s Creed: Shadows. Tytuł został pozytywnie przyjęty przez graczy zbierając 82 procent pozytywnych ocen na Steamie. Liczba gracza również wypadła pozytywnie osiągając jeden z najwyższych wyników w historii serii Ubisoftu. Podczas samej rozgrywki możemy zobaczyć sporo ciekawych detali, jednak ich obecność wywołuje pewne błędy.

Assassin’s Creed: Shadows
Assassin’s Creed: Shadows

Assassin’s Creed: Shadows - gracze zwracają uwagę na szczegóły

Na Twitterze/X jedna z osób posiadających Assassin’s Creed: Shadows podzieliła się wpisem przedstawiającym zachowanie śniegu. Po wyjściu słońca możemy zaobserwować jego topnienie w czasie rzeczywistym. Nagranie pokazuje proces w przyspieszonym tempie ze względu na jego długość. Jest to detal na poziomie wielu uznanych firm, jak na przykład Rockstar Games, które w swoich najlepszych produkcjach przyzwyczaiło nas do tego typu elementów.

Nie udało się wczytać ramki mediów.

GramTV przedstawia:

Niestety za taką szczegółowością idą także błędy występujące nie tylko w rozbudowanych produkcjach. W sieci możemy znaleźć materiały pokazujące glitche wystrzeliwujące sterowaną przez nas postać bardzo wysoko oraz takie ujawniające nie zawsze poprawnie działające AI, które nie daje sobie rady z wykrywaniem gracza.

Assassin’s Creed Shadows jest dostępne na PC, Xbox Series X/S oraz PlayStation 5.

Komentarze
1
dariuszp
Gramowicz
Ostatni piątek

Ja cały czas się z tej gry śmieje lub krytykuje ją lub Ubisoft więc dla odmiany powiem coś pozytywnego.

Efekty pogodowe w tej grze są absolutnie fantastyczne. Jak patrzyłem na stream o czym ostatnio opowiadałem to podczas chodzenia po górach rozpętała się ulewa i wyglądała przepięknie.

Chciałbym żeby Kingdom Come 2 coś takiego miało bo uwielbiam te grę i lubię efekty deszczu (wychowałem się na wsi, kocham deszcz) w grach i KCD2 ma jeden z najgorszych efektów jakie widziałem. Nie wiem czy jakaś gra ma lepszy niż AC Shadows.

Co do AI to są dobre i złe strony. Np. jak rozrabiasz i znikniesz na maksymalnym poziomod to przeciwnicy przeszukują krzaki. I jak np. przeciwnik stoi przodem do Ciebie i jest w stanie alarmu to widzimy że opcja zabicia jest ja czerwono. Jeżeli zaatakujemy to ten nas złapie a rękę. Musimy atakować od tyłu. W zasadzie super tylko wg mnie gracz nie powinien być informowany kolorem tylko powinien sam ocenić sytuację.

Ale całość jest do niczego bo... Przeciwnicy się za tobą nie wspinają. Więc gość którego grę widziałem zabił 8 osób wspinając się na dach, padając plackiem i po paru sekundach jak czerwona ikona alarmu zniknęła (więc przeciwnicy nie wiedzą gdzie jesteś) to skakał z dachu zabijając 2 osoby i uciekał na ten sam dach. I tak w kółko aż zabił wszystkich.

A tak się cieszyłem jak widziałem że przeciwnicy widzą Cię na dachu w dzień na maksymalnym poziomie trudności. I się okazało że cały system jest popsuty.

Podobnie z czolgsniem się na dachu. Nie możesz przejść ja drugą stronę dachu. By to zrobić trzeba kucnąć co czyni Cię widocznym. He's sensu. Gra po prostu blokuje twój ruch.

Jak dla mnie - jeżeli spróbuję AV Shadows to dopiero jak naprawia grę. Może dostanie taki treatment jak Outlaws który dostał patch który poprawił mechaniki gry jak np. to że twoja postać nie mogła wejść po drabinie jak nosiła długą broń.

Ubisoft zapomniał jak się robi skradanki.