Ostatni raz o BioShock 4 pisaliśmy w grudniu ubiegłego roku, kiedy to jedna z ofert pracy opublikowanych przez Cloud Chamber ujawniała pewne szczegóły na temat świata oraz dialogów. Natomiast nieco wcześniej dowiedzieliśmy się, że twórcy zamierzają w „ambitny” sposób wykorzystać sztuczną inteligencję. Tymczasem studio opublikowało kolejne ogłoszenie, z którego wynika, że nadchodząca odsłona serii BioShock będzie działać na silniku Unreal Engine 5.
Trzeba podkreślić, że wcześniej udostępniane oferty informowały, że BioShock 4 powstaje na Unreal Engine 4. Wychodzi jednak na to, że twórcy postanowili podjąć decyzję o zmianie silnika na nowszy, co z pewnością pozwoli zaoferować wyższej jakości oprawę wizualną. Warto również wspomnieć, że poprzednie odsłony serii BioShock też korzystały z silników firmy Epic Games.
Na koniec przypomnijmy, że BioShock 4 opracowywany jest z myślą o komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X. Nadal nie znamy jednak daty premiery. Możemy także dodać, że na początku zeszłego roku Jordan Thomas, dyrektor kreatywny BioShock 2, poinformował, że jego zdaniem nadchodząca odsłona serii BioShock powinna w jak największym stopniu odciąć się od korzeni marki.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!