Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, przedstawiciele studia Blizzard Entertainment poinformowali dziś o udostępnieniu aktualizacji 1.1.0 do gry Diablo IV, która ma przygotować produkcję do nadchodzącego Sezonu Plugawców. Patch jest już dostępny do pobrania i waży 8,84 GB na PC (12,12 GB na Xboksach Series X). Jak nietrudno się domyślić, lista zmian jest obszerna; deweloperzy skoncentrowali się na naprawie wielu błędów związanych m.in. z podziemiami czy też zadaniami (zarówno głównymi, jak i pobocznymi). Oprócz tego zmieniono balans wszystkich pięciu klas. Zainteresowanych pełnym zestawieniem zmian zapraszamy pod ten adres.
Diablo IV – wybrane zmiany z aktualizacji 1.1.0
Nowe przedmioty unikatowe
- OGÓLNE:
- Ahavarion, Włócznia Likandry (uber unikatowy kostur – ranga świata IV): Zapewnia losowy efekt kapliczki na 10–20 sek. po zabiciu elitarnego wroga. Efekt może wystąpić tylko raz na 30 sek.
- BARBARZYŃCY:
- Lazurowy Gniew (unikatowy miecz): Szczęśliwy traf: Twoje umiejętności Główne mają maksymalnie 20% szans na zamrożenie wrogów na 3 sek. i zadanie im 0,75–1,5 pkt. obrażeń od Zimna.
- DRUIDZI:
- Rozrywacz Ciał (unikatowa buława jednoręczna): Obezwładniający Ryk i Zew Krwi zadają 0,5–1 pkt. obrażeń pobliskim zatrutym celom.
- NEKROMANCI:
- Bezoki Mur (unikatowa tarcza):Szczęśliwy traf: Kiedy masz aktywną Nawałnicę Kości, trafienie wroga nieobjętego jej efektem zapewnia 5–25% szans na utworzenie w jego miejscu kolejnej Nawałnicy Kości. Każda aktywna premia za Ofiarę zwiększa tę szansę o 25%, a całkowitą liczbę dodatkowych Nawałnic Kości, które możesz stworzyć, o +1.
- ŁOTRZY:
- Orli Róg (unikatowy łuk): Przebijający Strzał ma 30–80% szans na wystrzelenie strzały, która odbija się od ścian i obiektów. Trafianie wrogów Przebijającym Strzałem od tyłu odsłania ich na 3 sek.
- CZARODZIEJE:
- Okulus (unikatowa różdżka): Zyskujesz darmowy efekt zaklinania Teleportacji. Kiedy wykonujesz Odskok z użyciem zaklinania Teleportacji, przenosisz się w losowe miejsce.
Nowe aspekty legendarne
- OGÓLNE:
- Zuchwały (aspekt funkcjonalny): Kiedy w pobliżu znajduje się co najmniej 5 wrogów, ogłuszasz ich na 2–4 sek. Efekt ten może wystąpić tylko raz na 20 sek.
- Tchórzliwy (aspekt mobilności): Zyskujesz premię 20–40% do szybkości ruchu, gdy oddalasz się od spowolnionych lub wyziębionych wrogów
- BARBARZYŃCY:
- Pradawnej Szarży (aspekt ofensywny): Szarża przyzywa 4 Starożytnych, którzy także podejmują Szarżę, zadając 50–100% standardowych obrażeń.
- Dotyku Zarazy (aspekt ofensywny): Co 3 użycie Rany Kłutej jest nasycone Trucizną o mocy równej 100–150% standardowej.
- DRUIDZI:
- Podziemny (aspekt ofensywny): Efekt rującego Pełzacza wywołuje również Osuwisko w okręgu wokół ciebie. Umiejętności Ziemi zadają obrażenia zwiększone o 10–20% zatrutym wrogom.
- NEKROMANCI:
- Okrwawionych Kolców (aspekt ofensywny): Rzucenie Krwawej Lancy zużyje krwawe kule i z nich również uwolni lance. Każda dodatkowa Krwawa Lanca zadaje 20–50% standardowych obrażeń i wyszukuje priorytetowo wrogów nietrafionych dotąd przez lancę.
- ŁOTRZY:
- Dotyku Zarazy (aspekt ofensywny): Co 3 użycie Rany Kłutej jest nasycone Trucizną o mocy równej 100–150% standardowej.
- CZARODZIEJE:
- Palących Symboli (aspekt ofensywny): Po wydaniu 100–200 pkt. many rzucenie następnej Ściany Ognia będzie darmowe i zniszczy ona nadchodzące niewielkie pociski.
Zmiany rozgrywki – ogólne
- Odblokowanie Ołtarza Lilit ma teraz zastosowanie do całego konta.
- Odkrywanie mapy ma teraz zastosowanie dla całego konta.
- Szepty nie będą już nagradzane pyłem pieczęci.
- Znacznie poprawiono ogólną jakość łupów w Milczących Skrzyniach.
- Wydłużono czas działania mocy Opuść podziemia z 3 do 5 sek.
- Ogólnie rzecz biorąc, zmniejszyliśmy tendencję wielu potworów do poruszania się podczas walki, dzięki czemu postacie walczące wręcz nie muszą tak często ścigać swoich wrogów.
- Dodano obsługę kontrolera bezprzewodowego PS5 Dual Sense Edge dla komputerów PC.
Zmiany rozgrywki – rangi świata
- Rangę świata II wzbogacono o następujące premie:
- Dodatkowe złoto: zwiększono z 15% do 20%.
- Potwory upuszczają teraz o 15% więcej przedmiotów.
- Skalowanie poziomów w podziemiach i większości obszarów świata zostało dostosowane w III i IV rangi świata. Potwory zaczną pozostawać w tyle za graczem po osiągnięciu określonego poziomu (maksymalnie do 5 poziomów). Zmiana ta nie ma wpływu na Bossów Świata, Wydarzenia Legionowe, Pola Nienawiści, Piekielne Przepływy ani Podziemia Koszmarów.
- Znacznie zwiększono nagrody w postaci doświadczenia za ukończenie Szeptów na rangach świata III i IV.