Dlaczego zadania poboczne w grach CDP RED są takie dobre? Studio ujawnia swoją tajemnicę

Radosław Krajewski
2024/03/25 11:10
1
0

Deweloperzy zdradzili, na czym polega sukces zadań pobocznych w Wiedźminie i Cyberpunku 2077.

Zarówno trzy odsłony serii Wiedźmin, jak i Cyberpunk 2077 wraz z dodatkiem Widmo wolności były szeroko chwalone przez graczy za zadania poboczne, które często były ciekawsze od głównego wątku. W rozmowie z serwisem PC Gamer, Paweł Sasko z CD Projekt RED, opowiedział o kulisach sukcesu tworzonych przez ich zespół pobocznych historii. Ich sukces nie polega na kreatywnym zespole z samymi dobrymi pomysłami, ale wymyślaniu ich na tyle dużo, że większość z nich, które są najmniej jakościowe i angażujące, po prostu odrzucić.

Dlaczego zadania poboczne w grach CDP RED są takie dobre? Studio ujawnia swoją tajemnicę

Na czym polega fenomen zadań pobocznych w grach CD Projekt RED?

Sasko ujawnił, że nawet dobry projektant zadań ma współczynnik pomysłów, które ostatecznie trafiają do gry, na poziomie od 5 do 10%. Ta górna granica zarezerwowana jest tylko dla najlepszych.

Dobry projektant ma współczynnik akceptacji swoich pomysłów na poziomie od 5 do 10%. Jeśli ktoś ma 10%, to prawdopodobnie jest to jedna z najlepszych osób, jakie mamy w zespole.

Deweloper podkreślił, że dla CD Projekt RED kluczem do wyeliminowania złych pomysłów był proces przedstawiania ich całemu zespołowi, aby wyłonić te najlepsze. Projektanci zadań otrzymują listę tematów, z których mają zrobić zadania poboczne do gier, po czym tworzę nawet dwadzieścia dziennie i następnie je prezentują.

Mówię projektantom zadań: Ok, oto lista gatunków. Oto lista tematów, nad którymi chcę, żebyś pracował. Stwórz mi propozycje. A potem piszą: pięć, dziesięć, czy dwadzieścia dziennie. Zasadniczo doskonała propozycja składa się z czterech zdań.

GramTV przedstawia:

W samej grze widzimy tylko niewielki procent wszystkich zadań, które są wymyślane przez projektantów. Wiele z propozycji odpada ze względu na złe pomysły. Studio musi więc wybierać tylko te, które chcą zrealizować.

Nikt, żaden artysta nie ma tylko świetnych pomysłów. Wszyscy mamy mnóstwo złych pomysłów, więc wybieramy tylko 5% najlepszych.

Sasko dodał, że większość zadań pobocznych można zrealizować bez nadmiernego wykorzystywania budżetu produkcyjnego. W licznych artykułach z najlepszymi zadaniami znajdują się właśnie te, na które poświęcono najmniej środków finansowych.

Właśnie szukałem artykułów o najlepszych zadaniach w Cyberpunku 2077 i Widmie wolności. Wiele z nich to te, które miały jeden z najmniejszych budżetów. Dzięki sprytnym pomysłom i pracy z ograniczeniami można stworzyć wiele niesamowitych rzeczy.

Komentarze
1
koNraDM4
Gramowicz
25/03/2024 20:24

Szkoda, że nad zleceniami w CP2077 tak się nie pochylili, szczególnie od strony mechanicznej