Elden Ring – czego dowiedzieliśmy się z prezentacji? Gameplay w szczegółach

Wincenty Wawrzyniak
2021/11/04 15:30
3
1

FromSoftware wspólnie z Bandai Namco Entertainment zaprezentowali obszerny gameplay z gry Elden Ring oraz pokazali edycję kolekcjonerską.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami przedstawiciele studia FromSoftware wspólnie z wydawcą Bandai Namco Entertainment zaprezentowali dziś obszerny gameplay z gry Elden Ring. Otrzymaliśmy około dwadzieścia minut rozgrywki – zobaczyliśmy między innymi eksplorację oraz epickie starcia z przeciwnikami i jednym z bossów. Materiałowi towarzyszył także komentarz. Całą transmisję znajdziecie oczywiście poniżej, a my postaramy się podsumować wszystkie najważniejsze informacje z pokazu.

Co ciekawe, zaraz po krótkim wprowadzeniu i zaprezentowaniu świata główny bohater spotkał na swojej drodze… wielki gadający garnek. Przykład miał na celu pokazać jedno z wielu zadań pobocznych, jakie spotkamy podczas zwiedzania epickiej krainy znanej jako The Lands Between, która została podzielona na sześć różnych królestw. Następnie mogliśmy przez chwilę przyjrzeć się mapie świata, która jest naprawdę spora i właśnie z tego względu pozwala nam ustawiać dowolne znaczniki, aby zapamiętać konkretne miejsca, do których chcemy wrócić. Znaczników może być maksymalnie sto (!).

Dalej bohater natrafił na wrogą bazę, gdzie umieszczono wielki wóz z łupami. Aby jednak się do tego wozu dostać, musieliśmy zakraść się do kilku przeciwników i załatwić ich po cichu – trzeba przyznać, że animacje są bardzo brutalne i imponujące. Pokazano również rozgrywkę w trybie kooperacji – wspólnie z innym graczem twórcy skradali się przez las, aby uniknąć konfrontacji z podejrzanie wyglądającymi olbrzymami w pelerynach. Wędrówka zakończyła się jednak spotkaniem z bossem nadzorującym tamtejszy teren. Tutaj prawdopodobnie zachwycili się absolutnie wszyscy – różnorodność ataków, nie tylko z użyciem zwykłej broni, ale przede wszystkim magii, a także animacje tychże ataków robią ogromne wrażenie.

Następnie przenieśliśmy się do jednego z wielu dungeonów. Na mapie znajdziemy bowiem sporo podziemi skrywających nie tylko przeciwników, ale również mroczne tajemnice i zagadki do rozwiązania. Spotkaliśmy nawet postać niezależną, porozmawialiśmy z nią, a następnie przenieśliśmy się do wielkiego zamku, gdzie zaczepił nas podejrzany nieznajomy. Później było więcej walki, nieco parkouru, a na koniec znów boss – tym razem jednak znacznie bardziej potężny i skomplikowany. Nie mogło także zabraknąć epickich smoków.

GramTV przedstawia:

Elden Ring – czego dowiedzieliśmy się z prezentacji? Gameplay w szczegółach

Bandai Namco Entertainment ujawniło na samym końcu oficjalną edycję kolekcjonerską oraz bonusy za zamówienia przedpremierowe. Jeśli zdecydujemy się zakupić egzemplarz przed debiutem, otrzymamy cyfrowy przewodnik i bonusowy gest, zapewne do trybu wieloosobowego. W edycji kolekcjonerskiej znajdziemy natomiast specjalne pudełko, 23-centrymetrową statuetkę Malenii, artbook, ekskluzywny steelbook oraz cyfrową ścieżkę dźwiękową. Więcej informacji znajdziecie pod tym adresem.

Przypomnijmy na koniec, że Elden Ring ma zadebiutować na rynku 25 lutego przyszłego roku na komputerach osobistych, konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One oraz Xbox Series X/S.

Komentarze
3
Kash28
Gramowicz
05/11/2021 07:46

Sama gra jak na tytuł od From Software wygląda już bardzo dobrze. Widać ich specyficzny sznyt graficzny, ruch postaci i ogólną ciężkość. Co ciekawe od Demon Soulsa się odbiłem. Bloodborne ukonczone, Dark Soulsy również.

Kash28
Gramowicz
05/11/2021 07:45
Gregario napisał:

Fragment w zamku przypomniał mi początek Demon's Souls'a :) Gra wygląda całkiem całkiem i jeszcze ten gadający kociołek :D

Prawdopodobnie będzie to pierwsza gra na Ps5 którą kupie na premierę XD. Take my money... No dobra jeszcze Horizon.

Gregario
Gramowicz
05/11/2021 02:37

Fragment w zamku przypomniał mi początek Demon's Souls'a :) Gra wygląda całkiem całkiem i jeszcze ten gadający kociołek :D




Trwa Wczytywanie