Jak podaje serwis Tweak Town, firma Electronic Arts może planować zmiany w systemie nagród w swoich grach osobowych, czyli w przepustkach bitewnych. Korporacja zgłosiła patent na zupełnie nową wersję mechanizmu, który miałby oferować graczom znacznie więcej możliwości w kwestii dostosowywania nagród do swoich preferencji. System miałby przypominać coś w rodzaju drzewek umiejętności, znanych na przykład z RPG-ów. Gracze mogliby więc wybrać konkretną ścieżkę, którą chcą podążać, ponieważ zaoferuje ona zupełnie inne nagrody od tych, jakie znajdziemy na innych ścieżkach.Co ciekawe, użytkownicy mogliby również zmieniać ścieżki, tworząc drogi przypominające łańcuchy. A jakby tego wszystkiego było mało, niektóre ścieżki miałyby być dostępne dla osobnych klas postaci czy też przedstawicieli konkretnych grup lub frakcji. Nie należy jednak zapominać o tym, że koniec końców mówimy o Electronic Arts; dlatego w opisach patentu pojawiły się również wzmianki o monetyzacji nowego rozwiązania. Wśród pomysłów mamy chociażby udostępnienie konkretnych etapów ścieżek wyłącznie dla użytkowników premium czy też po wykupieniu specjalnej waluty za prawdziwe pieniądze.
Electronic Arts może przygotowywać interesujące zmiany w systemie przepustek bitewnych w swoich grach wieloosobowych.