Gracze kochają wczesny dostęp. Avowed najnowszym tego przykładem

Radosław Krajewski
2025/02/17 09:30
2
2

Wyniki lepsze niż w przypadku Indiany Jonesa i artefaktu przeznaczenia i to jeszcze przed oficjalną premierą.

Hasła głoszące o „niezamawianiu preorderów” i sprzeciwianiu się praktykom płacenia dodatkowych pieniędzy za wcześniejszy dostęp do gry (na kilka dni przed oficjalną premierą) zdają się nie działać. Najnowszym tego przykładem jest Avowed, którego wersja premium zadebiutowała na rynku już w miniony czwartek i osiągnęła zaskakująco wysokie rezultaty. Chociaż gra od najbliższego wtorku, tj. 18 lutego, będzie dostępna w Xbox Game Pass, to i tak mnóstwo osób rzuciło się na wyższą wersję wycenioną na 90 dolarów (379 zł), aby zagrać te kilka dni wcześniej. Widać to w statystykach Steama, gdzie w miniony weekend gra osiągnęła lepsze wyniki niż Indiana Jones i i Wielki Krąg.

Avowed
Avowed

Avowed przyciągnęło więcej graczy we wczesnym dostępie niż Indiana Jones i Wielki Krąg

Aż 13 318 graczy bawiło się jednocześnie w minioną niedzielę w Avowed na Steam. I chociaż jest to jeden z najgorszych wyników dla tytułów Obsidian Entertainment, to warto mieć na uwadze, że gra wciąż nie doczekała się swojej oficjalnej premiery. Mimo to grze już teraz udało się znaleźć więcej odbiorców od ostatniej gry z Indianą Jonesem, która w swoim najlepszym okresie przyciągnęła 12 138 graczy na Steam.

Trzeba również dodać, że na komputerach osobistych gra dostępna jest również w sprzedaży na Battle.net. Dodatkowo w Avowed bawią się również gracze na Xboksie. Ciężko oszacować ogólną sprzedaż edycji premium gry, ale Microsoft raczej nie ma powodów do zmartwień.

GramTV przedstawia:

Również sami graczy, przynajmniej na Steam, zadowoleni są z zakupu wcześniejszego dostępu do Avowed. Aż 82% graczy pozytywnie ocenia najnowszą grę Obsidianu, polecając ją innym.

Przypomnijmy, że oficjalna premiera Avowed została wyznaczona na 18 lutego. Produkcja pojawi się wyłącznie na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox Series X/S.

Avowed – wyniki graczy na Steam
Avowed – wyniki graczy na Steam
Komentarze
2
BruceD
Gramowicz
17/02/2025 18:52

Oho... Zaczyna się bronienie. A to znak, że jednak gra może być gniotem. Zanim się zarejestrowałem, przez jakiś czas obserwowałem ten portal i taka sama praktyka była z Failguard. Też jakieś bzdurne porównania czy teksty aby udowodnić ludziom jaka ta gra jest dobra i że ma się świetnie.

dariuszp
Gramowicz
17/02/2025 14:02

Sorry ale to jest głupi tytuł. To tak jak mówić że gracze kochają mikropłatności albo pay 2 win bo wydają na to pieniądze.

Fani i casuale po prostu mają FOMO. Fear of missing out. Jak jest opcja by zagrać wcześniej albo żeby mieć przedmiot albo coś to jest grupa ludzi co wyda pieniadze.

Pamiętam swego czasu Apple zbanowali aplikacje że stora gdzie aplikacja pokazywała tylko ile pieniędzy wydałeś na mikropłatności. Tzn ile pieniędzy wydałeś na aplikację tyle pokazywała aplikacja i to była jej funkcja. I twórca zarobił ponad milion dolarów zanim Apple to usunęło. Pokazuje ilu idiotów jest na świecie.

Fallout 76 w mikropłatnościach ma kolor niebieski. Możesz mieć skórkę do power armora która sprawia że armor jest niebieski. 20$. Niemal 100zł. Całą grę za to kupisz. Ludzie i tak wydają pieniądze.

Tak samo ludzie mają problemy z lootboxami. Są całe kanały gdzie ludzie kupują lootboxy wydając tysiące dolarów i je otwierają na wizji. I sporo osób to robi i jeszcze więcej ogląda.

I te firmy wiedzą że to łatwy pieniądz bo skoro masz całą grę i pobierasz za nią 60$ a możesz wziąć 20$ za kolor niebieski do jednego elementu w grze to czemu nie? Exec w korporacji jak EA piszczy z zachwytu widząc jak gracze głosują portfelem. 

Swoją drogą jak ktoś wydał 80-90 USD za wczesny dostęp to pewnie jest fanem. Ci ludzie też mają problem by się przyznać że dali się zrobić w bambuko. Ale pisaliście jakie to wysokie noty gra ma na Steam.

Ape te wysokie noty są od ludzi co byli gotowi wydać 80-90 USD i od ludzi co dostali grę za darmo. Którzy dadzą wysoką notę dlatego że jak nie będą tego robić to nie dostaną kopii do recenzji.