The Duskbloods - wypowiedź na temat nadchodzącej gry
Na oficjalnej stronie Nintendo pojawił się wywiad z deweloperem stojącym za wieloma grami FromSoftware, w tym między innymi Elden Ring. Miyazaki ujawnił, że na samym początku rozwoju The Duskbloods było planowane na pierwszego Switcha, lecz ostatecznie plany zostały zmienione.
Jakiś czas temu mieliśmy okazję spotkać się z Nintendo w celu omówienia pomysłów i podczas tej dyskusji przedstawiliśmy wstępny zarys The Duskbloods. Sama koncepcja różniła się od wszystkiego, co robiliśmy wcześniej, a Nintendo wydawało się bardzo zainteresowane pomocą w jej urzeczywistnieniu. Tak więc projekt wystartował. Początkowo pracował nad nim niewielki zespół jako tytuł na Nintendo Switch. Jednak gdy gra zaczęła nabierać kształtów, Nintendo zwróciło się do nas z informacją o Switch 2, co skłoniło nas do zmiany naszej ścieżki rozwoju z myślą o tym nowym sprzęcie.
Hidetaka Miyazaki wypowiedział się również o chęci stworzenia gry typu PvPvE.
Zawsze uważałem, że struktura PvPvE jest bardzo interesująca. Pozwala na szeroki wachlarz pomysłów na projekt gry, jednocześnie pozwalając nam wykorzystać nasze doświadczenie w projektowaniu wymagających starć z wrogami.
Dowiedzieliśmy się więcej o strukturze rozgrywki, która pozwoli na połączenie się nawet ośmiu graczy.
GramTV przedstawia:
Gra ma tak zwany „hub”, w którym gracze mogą wybrać swoją postać, dostosować ją i wejść do trybu wieloosobowego online, który obsługuje do 8 graczy. Po zakończeniu meczu gracze wracają do centrum, w którym otrzymują pewnego rodzaju nagrodę, niezależnie od tego, czy wygrali, czy przegrali. Korzystając z niej, gracze mogą dalej dostosowywać swoją postać i tak cykl się powtarza. W meczach online na ogół liczy się ostatnia żyjąca osoba, jednak w niektórych przypadkach warunki zwycięstwa mogą się różnić. Na przykład, gracze mogą otrzymać zadanie współpracy w celu pokonania potężnego bossa lub znaleźć się w innych szczególnych okolicznościach.
Przypomnijmy, że The Duskbloods zostanie wydane w przyszłym roku wyłącznie na Nintendo Switch 2.
Podoba mi się, że rozgrywka ma w sobie różne twisty i to, że najwyraźniej będzie można wygrać nawet nie walcząc z innymi. Oby im to wyszło. I oby Nintendo wycofało się z nowych cen.
wolff01
Gramowicz
05/04/2025 10:24
W sumie dobry moment na eksperyment. Hype na nową konsolę i ekskluzywność napędzą sprzedaż, a przy okazji zobaczą czy taki trochę inny format gry się przyjmie.
sc
Gramowicz
04/04/2025 23:29
Trochę to skompresowałem z pomocą EJ AJa, bo treściwe informacje są rozlane w artykule:
Jednym z wyróżniających elementów jest hybrydowy system rozgrywki, łączący rywalizację między graczami (PvP) z walką przeciwko środowisku (PvE). Dzięki temu możliwe będą zarówno klasyczne pojedynki, jak i zadania kooperacyjne, na przykład wspólne starcia z potężnymi bossami.
Gracze rozpoczną swoją przygodę w centralnym „hubie”, gdzie będą mogli wybierać i dostosowywać postacie. Następnie wejdą do trybu online, w którym nawet osiem graczy może jednocześnie zmierzyć się w pojedynczych meczach. Po zakończonej rozgrywce powrócą do centrum, aby odebrać nagrody, co umożliwi dalszą personalizację i rozwój postaci.
Podsumowując, The Duskbloods zapowiada się jako ambitny, mroczny i wymagający tytuł, łączący tradycyjną estetykę i trudność gier FromSoftware z nowatorskimi rozwiązaniami multiplayer, co może znacząco wpłynąć na odbiór i dynamikę rozgrywki.