Przecież Kinect już nie jest produkowany! Każdy, kto tak twierdzi, ma oczywiście rację. Jednak przetrwała specjalna wersja, której żywot właśnie się kończy.
Wersja konsumencka, czyli ta którą mogliśmy podłączyć doXboxa, żeby poskakać i pomachać rękami przed telewizorem, najpierw straciła wsparcie, a następnie zaprzestano jej produkcji. Wersja wyłączana w tym momencie to zestaw programistyczny Azure Kinect, który został wprowadzony w 2019 r.
W 2017 roku Microsoft ogłosił, że wstrzymuje całą produkcję swojego flagowego urządzenia sterującego ruchem, Kinect, kończąc tym samym siedmioletni okres użytkowania. Rok później Microsoft oznajmił, że zaprzestanie także produkcji adaptera Xbox Kinect – akcesorium USB, które umożliwiało właścicielom Kinect podłączenie czujnika do konsoli Xbox One S, Xbox One X lub komputera z systemem Windows.
Jednak w 2019 r. pojawiła się nowa wersja sensora Kinect w postaci zestawu Azure Kinect Developer Kit, urządzenia peryferyjnego dla komputerów stacjonarnych o wartości 399 dolarów, wspieranego przez chmurę Azure i przeznaczonego do użytku w przedsiębiorstwach oraz dla programistów tworzących algorytmy sztucznej inteligencji.
Teraz Microsoft ogłosił, że podjął decyzję o zakończeniu produkcji zestawu Azure Kinect Developer Kit. Urządzenie wyposażone w 12-megapikselowy aparat, czujnik głębokości przelotu i siedem mikrofonów nie zostało jednak całkowicie zapisane do podręczników historii.
Microsoft ostatecznie kończy produkcję Kinecta
Microsoft oznajmił, że technologia będzie nadal dostępna za pośrednictwem ekosystemu partnerów, więc każdy, kto może jej używać do takich celów, powinien mieć możliwość znalezienia podobnych ofert sprzedawanych przez partnerów zewnętrznych. Twórca systemu Windows zaleca Femto Bolt firmy Orbbec, który wykorzystuje ten sam moduł kamery głębi, jako alternatywę dla AzureKinect.
GramTV przedstawia:
Pozostałe zestawy programistyczne platformy Azure Kinect można kupić do końca października lub do wyczerpania zapasów. Obecni użytkownicy mogą nadal z nich korzystać „bez zakłóceń”, a zestaw SDK zestawu programistycznego platformy Azure Kinect będzie nadal dostępny do pobrania.
Po pierwszym wydaniu na konsolęXbox 360w listopadzie 2010 roku, Kinect sprzedał się w ciągu całego okresu użytkowania w około 35 milionach egzemplarzy. Microsoft próbował ponownie wzbudzić zainteresowanie, łącząc go z konsolą Xbox Onepo jej premierze w 2013 roku, ale spowodowało to wzrost ceny konsoli. Wydawało się, że plan przyniósł odwrotny skutek i pakiety wkrótce zniknęły.
Gry, filmy, seriale, komiksy, technologie i różne retro
graty. Lubię także sprawdzać co słychać w kosmosie. Kiedy przytrafia się okazj wyjeżdżam w podróże dalekie lub bliskie i robię tam masę zdjęć.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!