Najnowsze MMORPG od Amazon Game Studios wystartowało z wysokiej pozycji. W dniu premiery na Steamie w New World grało wspólnie ponad 913 tysięcy graczy w najlepszym momencie. Utrzymanie tak dużej liczby osób było ogromnym wyzwaniem dla dewelopera, który nie sprostał zadaniu. Od dnia debiutu produkcję nawiedzały najróżniejsze błędy, które do dzisiaj nie zostały naprawione. Jednymi z nich był system frakcji, który według graczy nie ma żadnego wpływu na samą rozgrywkę, czy też problem z masowym zgłaszaniem graczy, który był wykorzystywany w innym celu, niż ukarania toksycznych osobników. Teraz okazuje się, że gra posiada pewien błąd techniczny, który pozwala duplikować złoto, przez co twórcy musieli wyłączyć wszystkie formy transakcji kupna i sprzedaży dóbr pomiędzy graczami. Wszystko to sprawiło, że świat New World odwiedza coraz mniej graczy.W ostatnich dniach w szczycie popularności grało jednocześnie około 400 tysięcy graczy. W ubiegłą sobotę serwis Steamcharts odnotował 398 tysięcy zalogowanych jednocześnie graczy w najlepszym momencie, co oznacza spadek aż o 57% względem startu gry. Nieco lepiej wyglądała sytuacją w minioną niedzielę, gdzie New World miało odpalonych 404 tysięcy graczy. Wczoraj jednak sytuacja znów się zmieniła i na serwerach bawiło się jednocześnie tylko 357 tysięcy osób. Nadal są to liczby, które mogą zadowolić Amazon, ale firma musi szybko zareagować i zapewnić graczom dodatkowe aktywności oraz wyeliminować problemy, zanim odpływ osób nie będzie jeszcze większy.
Przypomnijmy, że New World zadebiutowało na rynku 28 września wyłącznie na komputerach osobistych. Jest to dopiero druga produkcja od Amazon Game Studios, którzy na koncie mają również anulowane Crucible.