Path of Exile 2 miało początkowo być obszerną aktualizacją do Path of Exile. Twórcy zdali sobie jednak sprawę, że liczba zmian i nowych systemów jest jednak zbyt duża - i postanowili wydać pełnoprawny sequel.
Oto najważniejsze różnice między PoE 1 i PoE 2:
Path of Exile 2 oferuje inny styl i tempo rozgrywki. Gameplay jest nieco wolniejszy i bardziej metodyczny niż w pierwszej części.
Sequel wprowadza unik, niczym z gier akcji czy soulslike. To pozwoliło twórcom zaprojektować ciekawsze walki z bossami.
Nastąpiła ogromna zmiana w systemie umiejętności. Klejnoty zdolności instalujemy teraz po prostu w specjalnym menu. Koniec z montowaniem ich w kolorowych slotach w broni czy pancerzu. To z pewnością świetna zmiana dla początkujących.
Drzewko pasywnych talentów jest jeszcze większe. Oferuje też pola, w których sami decydujemy, który z atrybutów głównych rozwijamy (nie dając nam z góry zdeterminowanego wzrostu konkretnej statystyki).
Finalna wersja zaoferuje więcej klas: aż dwanaście. Każda otrzyma po trzy specjalizacje.
Znika Labirynt. Zamiast tego, otrzymamy różne inne wyzwania do wyboru, by zdobyć specjalizację naszej postaci.
Sterowanie postacią za pomocą klawiszy W, S, A i D na pececie. Gra jest też lepiej zaprojektowana z myślą o kontrolerze. Uczyni to granie postaciami dystansowymi o wiele ciekawszym (dochodzi możliwość jednoczesnego poruszania się i strzelania).
GramTV przedstawia:
Do tego wszystkiego, co oczywiste, Path of Exile 2 jest też po prostu ładniejsze. Animacje czarów i umiejętności, wygląd potworów i bossów - to robi spore wrażenie.
Jak widać, Path of Exile 2 znacznie różni się od pierwszej części. Warto też dodać, że PoE 1 będzie stale wspierane i rozwijane. Deweloperzy nadal będą przygotowywać kolejne ligi (sezony). Nowa ma zadebiutować w pierwszym kwartale przyszłego roku.
To jest coś co niezmiernie mnie wkurzało w WH40k Inquisitor Martyr. Nie mogłem strzelać i chodzić gdzie gra aż się o to prosiła. Akurat gram czarownikiem i mogę potwierdzić że w ten sposób gra się dużo przyjemniej.
Ogólnie wszystko dzięki temu może być lepiej zaprojektowane. Np. mamy przeciwników którzy mają tarcze która odbija większość ataków dystansowych. I mogą byś koszmarem jak ktoś głównie na nich polega. Jako Sorc musiałem już trochę kombinować żeby ich zaatakować od tyłu bo robią wszystko by tarcza była w naszą stronę.