Posiadacze PS5 uważają 60 FPS za niezbędną opcję

DK
2022/10/27 19:40
6
0

Portal PushSquare.com opublikował wyniki ankiety.

Ostatnimi czasy wielu graczy bulwersował fakt, że niektóre gry na konsole nie oferują płynności 60 klatek na sekundę. Dotyczyło to produkcji takich jak Gotham Knights i A Plague Tale Requiem. Portal PushSquare.com opublikował ankietę, w której zapytał posiadaczy PS5 o zdanie w tej kwestii. Wyniki specjalnie nie zaskakują.

Posiadacze PS5 uważają 60 FPS za niezbędną opcję

W badaniu dotyczącym tego, czy 60 FPS rzeczywiście ma znaczenie, wzięło udział 12 380 osób. Aż 72 procent z tej liczby przyznało, że wyświetlanie gier w 60 klatkach na sekundę jest absolutnym priorytetem dla gier na PS5. W opinii 39 procent każda gra na PlayStation 5 powinna oferować płynność przynajmniej 60 FPS. Natomiast 33 procent uważa, że wszystkie gry na current-gena od Sony powinny oferować tryb graficzny 60 FPS.

10 procent ogólnej liczby uczestników ankiety twierdzi, że "60 klatek jest w porządku, ale nie stanowi konieczności na PS5". Z kolei 3 procent badanych satysfakcjonuje 30 FPS, a dla 4 procent ankietowanych ta kwestia jest zupełnie obojętna.

GramTV przedstawia:

Komentarze
6
dariuszp
Gramowicz
28/10/2022 13:22
Silverburg napisał:

Musze przyznać, że w żadną z wymienionych gier na PS4 nie grałem, także założyłem, że PS4 60 fpsów nie dźwiga :)

Super Mario Bros w 1985 na NES działał w 60fps :P Serio gdyby konsole nie wspierały 60fps to to był by jakiś żart.

PS5 obsługuje HDMI 2.1 i max na wyjściu 4K i 120fps.

Jedyny powód dla którego nie masz gier 4K i 120fps to to że studio woli ładniejszą grafikę niż płynną grę.

A to dlatego że ani rozdzielczości ani płynności nie pokażesz na materiałach reklamowych. Bo większość ludzi zobaczy Twoją grę jako skompresowane wideo z YT na jakimś żałosnym ekranie telefonu.

Za to ludzie mogą podziwiać screeny czy ogólnie jakość garfiki na tym skompresowanym filmiku.

I dlatego studia robią to co się lepiej sprzedaje niedzielnym graczom niż to co się podoba normalnym graczom. Bo normalny gracz jest w mniejszości i grę i tak kupi.

Silverburg
Gramowicz
28/10/2022 12:23
dariuszp napisał:

Ty wiesz w ogóle o czym mówisz? PS4 bez problemu wyciąga 60fps w wielu grach. Po prostu wystarczy priorytezować framerate nad grafikę. Przykładowe gry które działały w 60fps na PS4:

  • Wipeout
  • Call of Duty (kilka części
  • Darek Souls 1 (remaster)
  • God of War 3 (remaster)
  • Journey
  • Rewident Evil 4-6
  • Borderlands 2
  • Devil May Cry 4
  • Fifa (wszystkie)
  • Metal Gear Solid 5
  • Overwatch
  • Rainbow Six 6 Siege
  • Titanfall 2
  • Wolfenstein 

A to tylko te popularniejsze.

Prawda jest taka że 60fps jest lepsze dla gier jak 30 ale niestety marketingowcy chcą grafikę bo grafikę można sprzedać a frameratu na screenie nie pokażesz.

Musze przyznać, że w żadną z wymienionych gier na PS4 nie grałem, także założyłem, że PS4 60 fpsów nie dźwiga :)

MisioKGB
Gramowicz
28/10/2022 10:50

W zasadzie wolę gorszą grafikę i większą płynność także dla mnie 60 fps. Pomimo tego faktu, nie przeszkodziło mi to przejść większości gier na PS4 w 30 klatkach, bo... innej opcji nie było. W zasadzie bawiłem się wtedy bardzo dobrze, Uncharted 4 chodziło tylko w 30 klatkach, podobnie jak God of War. Za to jak kupiłem PS5 i ograłem znowu te dwie ostatnie gierki w 60 fps no to, sami wiecie :).




Trwa Wczytywanie